Energieadviseur

Markt 14, 8161 EE Epe, Nederland

Sluit over 4 dagen
85 8 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

20 aug 2025

Omschrijving

Als energieadviseur ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen en adviseren van inwoners in de gemeente Epe bij het verduurzamen van hun woningen. Je draagt bij aan de uitvoering van het gemeentelijke duurzaamheidsbeleid en stimuleert de energietransitie in onze regio.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Adviseren van inwoners over energiebesparende maatregelen en duurzame opwekking (zoals isolatie, zonnepanelen, warmtepompen).

  • Uitvoeren van energieadviezen op locatie (o.a. maatwerkadviezen en energielabels).

  • Ondersteunen bij het aanvragen van subsidies en financieringsregelingen.

  • Organiseren en/of deelnemen aan voorlichtingsbijeenkomsten, energie cafés en lokale duurzaamheidsinitiatieven.

  • Signaleren van trends, kansen en knelpunten op het gebied van energietransitie binnen de gemeente.

  • Samenwerken met collega's van de gemeente, energiecoaches, lokale en regionale energie coöperaties, woningcorporaties en andere partners.

  • Bijdragen aan de kennisontwikkeling van de energiecoaches in Epe.

  • Bijdragen aan de uitvoering van het gemeentelijke duurzaamheidsprogramma, de Regionale Energie Strategie (RES) en het gemeentelijk Warmteprogramma.

  • Monitoren en rapporteren van voortgang en effecten van energiebesparingsmaatregelen binnen de gemeente.

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde hbo opleiding richting Bouwkunde of Installatietechniek met specialisatie Duurzaamheid/Energie;

  • Aantoonbaar in het bezit van relevante EPA- certificering (EP-W/B of EP-W/U);

  • In bezit van eigen vervoer om inwoners te bezoeken voor energieadvies (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Een maximum uurtarief van 85,- excl. btw en incl. Fee en reiskosten woon-werkverkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als zelfstandig energieadviseur voor particulieren in opdracht van gemeente (40 punten);
  • Aantoonbaar actuele kennis van subsidies en regelgeving op gebied van Energiemaatregelen (benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan) (30 punten);
  • Aantoonbaar actuele kennis van duurzaamheidsmaatregelen/energiebesparende maatregelen (benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan) (30 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden; in staat om helder te communiceren met zowel inwoners als professionals;
  • Zelfstandig en proactief kunnen werken;
  • Affiniteit met overheidsbeleid, duurzaamheid en inwonerparticipatie.

Organisatie en team

Gemeente Epe heeft 33.000 inwoners en ruim 200 betrokken collega’s. De sfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief. Elke dag werken we samen met onze inwoners en ondernemers om onze gemeente een stukje mooier, zorgzamer, veiliger en duurzamer te maken.

In de gemeente Epe woon, werk en leef je met veel voldoening. De gemeente Epe is een recreatie gemeente met veel natuurschoon en bestaat uit de dorpen Emst, Epe, Oene en Vaassen. De Veluwe met zijn uitgestrekte bossen, de heide en het IJssellandschap geven de gemeente een uniek karakter.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025, 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen  

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur