Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Eemsdelta
Logo van Gemeente Eemsdelta

Toezichthouder Openbare Ruimte

Johan van Den Kornputplein 10, 9934 EA Delfzijl, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Als toezichthouder ben je de ogen en oren buiten. Je bent de spil tussen onze inwoners, het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte, projectleiders en de aannemers. Je houdt integraal toezicht op de uitvoering van werken in de openbare ruimte, waarbij Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie (BLVC) belangrijke kaders zijn. Daarnaast:

  • Bewaak je de planning op de uitvoering van projecten in de openbare ruimte
  • Bewaak je de kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden
  • Meld je tijdig afwijkingen in kwaliteit, budget en tijd
  • Controleer je tijdelijke verkeersmaatregelen bij werken en evenementen
  • Zorg je voor een correcte afstemming met de omgeving
  • Ben je gericht op samenwerking, maar blijft positief-kritisch en doortastend
  • Bewaak je gemaakte afspraken, spreek je aan en stuur je bij

Eisen

  • Afgeronde MBO opleiding (Niveau 4)
  • Aantoonbaar relevante en afgeronde MBO opleiding (Niveau 4)

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring in een soortgelijke technische functie is een pre

Competenties

  • Samenwerkingsgericht, met een goed oog voor de omgeving
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Daadkracht
  • Oplossingsgericht
  • Flexibiliteit
  • Kennis en inzicht: Je hebt kennis van civieltechnische en/of verkeerskundige richtingen en kan complexe situaties in de openbare ruimte vertalen naar praktische oplossingen

Organisatie en team

Over de gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers en medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken en we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Algemene informatie
Het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte is opgebouwd uit drie vakgroepen waarbinnen een keten van, assetmanager, beleidsadviseur, assetbeheerders, werkvoorbereiders en toezichthouders gezamenlijk de verantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling, realisatie en het beheer van de assets binnen die vakgroep. De 3 vakgroepen zijn: Blauw, rioleringen, civiele kunstwerken, beschoeiingen, watergangen Groen, openbaar groen, afval en grondstoffen Grijs, wegen, openbare verlichting, verkeer, vergunningverlening, kabels en leidingen.

Gespreksinformatie

De gesprekken staan gepland op donderdag 18 december 2025 (tussen 09:00 - 12:00 uur).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Randvoorwaarden
In het kader van de Wet DBA is het alleen mogelijk om op deze opdracht te reageren indien de uitvoerder in loondienst is bij de inschrijvende partij.

Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 15 %

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht. U geeft concreet aan welke ervaring u heeft als toezichthouder in de openbare ruimte Weging: 25 %

Samenwerkingsgericht
Je kunt effectief samenwerken met interne en externe partijen, zoals aannemers, projectleiders en inwoners Weging: 20 %

Kennis en inzicht
Je hebt kennis van civieltechnische en/of verkeerskundige richtingen en kan complexe situaties in de openbare ruimte vertalen naar praktische oplossingen Weging: 15 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek worden tijdens dit gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaat omschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr