Logo van Gemeente Ede
Logo van Gemeente Ede

Vaktoezichthouder Mechanische Riolering

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Ede zoekt een ervaren Vaktoezichthouder Mechanische Riolering die toezicht houdt op de uitvoering van beheer- en onderhoudswerkzaamheden aan mechanische rioleringsinstallaties. De professional vormt de verbindende schakel tussen opdrachtnemer en directievoerder, bewaakt kwaliteit, veiligheid, planning en contractuele afspraken en zorgt voor correcte administratieve vastlegging. Daarnaast draagt de professional bij aan het optimaliseren van interne processen binnen het domein mechanische riolering.

Werkzaamheden en resultaten:

De professional levert de volgende werkzaamheden en resultaten:

  • Toezicht houden op werkzaamheden en afhandeling van restpunten.
  • Controleren van besteksadministratie, waaronder week- en termijnstaten.
  • Beoordelen van offertes voor meerwerk.
  • Notuleren en vastleggen van bouwvergaderingen.
  • Toezien op kwaliteit, voortgang en naleving van contractafspraken door aannemers.
  • Behandelen van meldingen en klachten vanuit de openbare ruimte.
  • Signaleren van afwijkingen, risico’s en kansen binnen projecten.
  • Uitvoeren van technische opleveringen.
  • Concreet bijdragen aan procesoptimalisaties binnen het werkproces mechanische riolering.

Eisen

  • BYOD: de kandidaat maakt gebruik van eigen laptop en mobiel;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarden zoals bovenaan benoemd;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met beheer en onderhoud van mechanische riolering;
  • Aantoonbare werkervaring met onderhoud van IBA’s en decentrale waterzuiveringen;
  • Aantoonbare werkervaring met XDM, H2gO en AquaView;
  • Maximaal uurtarief €90,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee administratieve partner.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met beheer en onderhoud van mechanische riolering, aangetoond via concreet project (60 punten);
  • Optimaliseren van beheer- of onderhoudsprocessen, aangetoond via afgerond verbeterproject (20 punten);
  • Analyseren en afhandelen van storingen binnen mechanische riolering, aangetoond via concreet praktijkvoorbeeld (10 punten);
  • Kandidaat is bereid tot kosteloze overname na 12 maanden bij wederzijds goedvinden, minimaal 1040 uur (10 punten).

Competenties

  • Technisch inzicht;
  • Nauwkeurigheid;
  • Samenwerken;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Analytisch vermogen;
  • Probleemoplossend vermogen.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1200 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen

administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd

administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8, maximaal tarief €90. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

administratieve partner brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Maandag t/m Vrijdag

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door administratieve partner uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.

  • Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo