Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Ede
Logo van Gemeente Ede

Projectleider WIN-punt

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

25 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Werkzaamheden en resultaten

  • Op 1 oktober 2026 is een WIN-punt operationeel en bereikbaar voor arbeidsmigranten uit de regio FoodValley, fysiek en/of mobiel en digitaal.
  • Duidelijke keuzes zijn gemaakt en vastgelegd voor:
    • Inrichting van informatie, hulp en dienstverlening;
    • Type locatie(s) van het WIN-punt;
    • Verantwoordelijkheden van partners voor dienstverlening;
    • Structurele financiering via co-financiering van partners.
  • Het WIN-punt is formeel goedgekeurd en gedragen door het bestuur van de RWB.

Voor een weergave van de tussenresultaten, zie bijlage 1.

Projecttaken / Werkzaamheden

  1. Stakeholders, vraagstukken en behoeften rondom wonen, werken en leven van arbeidsmigranten in de regio FoodValley in kaart brengen; scenario’s voor inrichting WIN-punt opstellen (fysiek/mobiel/digitaal).
  2. Plan van Aanpak opstellen op basis van voorkeursscenario, inclusief uitgangspunten voor het WIN-punt.
  3. Concreet plan maken voor inrichting WIN-punt, samenwerking met partners, financiering en verantwoordelijkheden.
  4. Het WIN-punt inrichten, werving en training starten, dienstverlening operationeel maken.
  5. Zorgen dat het WIN-punt structureel is ingebed in de regionale infrastructuur en goedgekeurd wordt door het bestuur van de RWB.

Bijlage 1 

Wat

Resultaat

Betrokkenen

Aandachtspunten

1.    Verkenning:

Inhoudelijke verkenning

·         Wie zijn de stakeholders als het gaat om arbeidsmigranten in de regio FoodValley

·         Hoe ziet wonen, werken en leven eruit van Arbeidsmigranten van de Regio FoodValley?

·         Welke uitdagingen en vraagstukken leven er op het gebied van wonen, werken en leven van arbeidsmigranten in de regio FoodValley?

·         Welke behoeften hebben de geïnventariseerde stakeholders als het gaat om het inrichten van een WIN-punt?

 

Scenario’s

·         Welke scenario’s zijn er als het gaat om het inrichten van een WIN-punt? (fysiek/mobiel/ digitaal). Welke voor- en nadelen gelden er per scenario en  wat is het voorkeursscenario?

Resultaten:

 

1.

Beschrijving vraagstukken rondom wonen, werken en leven

 

2.  Beschrijving stakeholders en behoeften stakeholders

 

3. Scenario’s voor het inrichten van een WIN-punt in de regio FoodValley.

 

 

-   Kwartiermaker RWC

-   Ketenpartners AMR

-   Beleidscollega’s gemeenten

 

 

-   Deelname landelijke overleggen

-   Zoek bovenregionale aandachtspunten

-   Aan het eind van deze verkenningsfase wordt het voorkeursscenario door centrumgemeente Ede ingebracht in het (toekomstig) Regionaal Beraad Werkcentrum.

2.    Ontwikkelfase: opstellen van een plan van aanpak op basis van het voorkeursscenario voor een WIN-punt waar arbeidsmigranten en werkgevers informatie kunnen verkrijgen over wonen, werken en leven, inclusief de uitgangspunten voor een WIN-punt.

Plan van Aanpak

-   Kwartiermaker RWC

-   Ketenpartners AMR

 

-     Aan het eind van deze verkenningsfase wordt het RWB ten minste geïnformeerd over het plan van aanpak. Afhankelijk van de vorm en invulling van het WIN-punt wordt er ook besluitvorming gevraagd.

3.    Ontwikkelfase: een inrichtingsplan opstellen voor de realisatie van een digitaal en/of fysiek WIN-punt, inclusief scenario’s voor vorm, dienstverlening, samenwerking, financiering (structureel) en verantwoordelijkheden van de partners. Hierbij dient nadrukkelijk aandacht te zijn voor de samenwerking met het Regionaal Werkcentrum Foodvalley.

Inrichtingsplan

 

-   Kwartiermaker RWC

-   Ketenpartners AMR

 

-     Aan het eind van deze verkenningsfase wordt het RWB ten minste geïnformeerd over het inrichtingsplan. Afhankelijk van de vorm en invulling van het WIN-punt wordt er ook besluitvorming gevraagd.

4.    Implementatie: Inrichten van het WIN-punt. Zorgen dat werving en training (gaat) starten

 

 

 

5.    Dekking en borging: inbedding WINregionale infrastructuur.

 

 

- Aan het eind van deze fase oplevering structurele inbedding vast laten stellen door het RWB.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 tot 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider binnen een gemeentelijke of vergelijkbare (semi-)overheidsorganisatie;
  • Beschikbaar voor 24 – 32 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht;
  • Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief of exclusief administratieve partner fee).

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met het opzetten, uitvoeren en bewaken van projecten, inclusief het opstellen van plannen van aanpak, planningen en rapportages (35 punten);
  • Ervaring met projectmanagement binnen een gemeentelijke of vergelijkbare context en kennis van sociaal domein/arbeidsmarktregio (25 punten);
  • Aantoonbare ervaring in stakeholdermanagement en advisering van interne en externe partners (20 punten);
  • Ervaring met risicogestuurd sturen op tijd, geld en kwaliteit gedurende projecten (10 punten);
  • Ervaring als projectleider binnen in het sociaal domein en/of arbeidsmarktregio (10 punten).

Competenties

  • Omgevingsbewust en goed in stakeholderanalyse;
  • Verbindend en communicatief sterk;
  • Doelgericht, besluitvaardig en planmatig;
  • In staat om mensen en informatie samen te brengen en te vertalen naar gerichte plannen en adviezen.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1100collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 a 2. Duo inschrijving is mogelijk.

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door de administratieve partner uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.
  • Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Op dit moment is ons kantoor gesloten. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur