Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Openbare Ruimte

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32-36 Gelderland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

3 nov 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zoeken een ervaren Projectleider Openbare Ruimte die zijn of haar kennis en projectervaring wil inzetten voor de realisatie van uiteenlopende projecten in onze gemeente. Als projectleider begeleid je gemiddeld zon 8 projecten die door het Ingenieursbureau Ede worden uitgevoerd. Je werkt aan projecten in zowel het bestaand stedelijk gebied (herontwikkeling) als aan stedelijke ontwikkelingsopgaven, waarbij je verantwoordelijk bent voor regievoering, ketensamenwerking en advisering. Voor de herontwikkelingsprojecten draag je verantwoordelijkheid voor het volledige planproces van begin tot eind. Bij stedelijke ontwikkeling adviseer je over de realiseerbaarheid en betaalbaarheid van ontwikkelambities. Je werkt nauw samen met collegas, stemt af met opdrachtgevers en lijnmanagement, en begeleidt soms een startende projectleider binnen een project. Een voorbeeld van dit soort projecten is de revitalisering van openbare ruimte in bestaande wijken, zoals de herinrichting van de Bloemenbuurt.

Werkzaamheden en resultaten

De professional die wij zoeken levert in samenwerking met collegas en partners onder andere de volgende resultaten op:

  • Bepalen van de gewenste projectaanpak in samenspraak met de opdrachtgever.
  • Formeren van een projectteam (in overleg met opdrachtgever en lijnmanagement) en aansturen van projectmedewerkers.
  • Opstellen van een plan van aanpak inclusief risicoanalyse, projectplanning en kostenraming.
  • Bewaken van de voortgang van (deel)projecten door risicogestuurd te sturen op tijd, geld en kwaliteit.
  • Regie voeren over ontwerp, voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van (deel)projecten.
  • Begeleiden van aanbestedingen en voeren van overleg/onderhandelingen met externe partijen en belangengroepen.
  • Adviseren van opdrachtgever en lijnmanagement over risicos en projectproces.
  • Adviseren op het gebied van civiel- en cultuurtechniek en uitvoeren van klantcoordinatie/accountmanagement.

Eisen

Vereisten (knock-outcriteria)

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider openbare ruimte binnen een gemeente.
  • Aantoonbaar Beschikbaar voor 32 36 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht, inclusief de mogelijke verlengingen.

Selectiecriteria

  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van complexe projecten binnen de openbare ruimte, zoals stedelijke herontwikkelingsprojecten of civieltechnische projecten(35 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met civiel technische discipline, motiveer dit middels een korte motivatie van niet meer dan 1/4 a4 (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen en advies binnen een gemeente (20 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van en een plan van aanpak en risico analyse (tijd,geld en kwaliteit) gericht op ontwikkel of civiel technische projecten (10 punten).
  • De kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur of na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (10 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wensen en competenties

Competenties

  • Doelgericht en besluitvaardig
  • Verbindend en communicatief sterk
  • Sterk in delegeren en planmatig werken
  • In staat om mensen en informatie samen te brengen en te vertalen naar gerichte plannen en adviezen

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Ingenieursbureau Ede

Welkom bij het Ingenieursbureau van de gemeente Ede. Wij leveren een belangrijke bijdrage aan nieuwe stedelijke ontwikkelingen en zorgen voor groot onderhoud, vernieuwing en herinrichting van de openbare ruimte. Binnen onze afdeling werken 45 professionals waaronder projectleiders, technisch specialisten, contractvoorbereiders, kostendeskundigen en toezichthouders nauw samen. De cultuur is open, betrokken en gericht op kwaliteit. We helpen elkaar, zetten een stap extra en werken vanuit vertrouwen aan projecten die echt het verschil maken voor meer dan 120.000 inwoners.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent Het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Tijdens de inschrijving is het vermelden van Geboorte datum van de kandidaat verplicht, ook voor de onboarding intern.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 14 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 20 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur