Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland
Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
31 okt 2024Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
2 apr 2024Opdracht omschrijving
We zijn momenteel op zoek naar een interim Adviseur Grondzaken/Vastgoed (Taxatie-/Waarderingsdeskundige, Verwerver) voor in ieder geval 6 maanden om ons team te versterken totdat wij een nieuwe collega voor deze positie hebben gevonden en deze is ingewerkt.
De komende jaren ligt er een ambitie om ruim 750 woningen per jaar en nieuwe werkgebieden te ontwikkelen met alle bijbehorende (maatschappelijke) voorzieningen. Om dit te realiseren bouwt Ede zowel in de dorpen en de stad.
Ede kent een situationeel grondbeleid. Met je ontwikkelgerichte bril zie je mogelijkheden en kansen voor de (binnen)stedelijke transformatie opgaven (actief of faciliterend) en breng je deze verder binnen de gemeente.
Ook Je kennis van vastgoed(ontwikkeling), waarderen/taxeren zet je in bij je advisering, bij het uitschrijven van tenders of bij onderhandelingen met marktpartijen. Je adviseert en onderhandelt ook over projecten waar anderen een grondpositie hebben. Jij staat ook graag zelf ‘in de modder’ en pakt taxatie-/waarderingsprocessen, aan- of verkooptrajecten van vastgoed en de onderhandelingen en contractvorming in dat kader op.
Het Ruimtelijk Domein van gemeente Ede zit in een kwariermakersfase van een transitie om nog beter in te spelen op deze complexe vraagstukken. Daarom is het belangrijk dat de interim Adviseur Vastgoed openstaat voor deze veranderingsfase en hierin meebeweegt en meedenkt.
Verantwoordelijkheden
Taken:
aan-/verkoper van gemeentelijk vastgoed, voorzitter van onze taxatie-/waarderingscommissie en aanjager van ontwikkelingen.
in breder context verantwoordelijk voor en adviseer je over de uitvoering en inzet van het grondbeleidsinstrumentarium bij vastgoed-/gebiedsontwikkeling.
strategisch adviseur en zit je regelmatig aan tafel met andere strategisch adviseurs van de gemeente en bij het bestuur. Je geeft vanuit grondzaken en het grondbeleid duidelijk sturing aan de strategische aanpak van de uitvoering. Je staat voor je advies en weet anderen hierin mee te nemen.
coördineren van de uitgifteprocedure voor een nieuw woningbouwgebied (tender) op korte termijn.
leiden van verwervingstrajecten voor de opvang van vluchtelingen en het organiseren van verwervingstrajecten binnen de stadsgrenzen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 31 oktober 2024 voor minimaal 24 uur en maximaal 36 uur per week. Uren zijn bespreekbaar, 24 uur is de minimale beschikbaarheid. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Minimaal 5 jaar ervaring als adviseur grondzaken vastgoed met gebiedsontwikkeling, stedelijke ontwikkeling, ruimtelijke ordening, grondexploitaties.
Afgeronde hbo of wo opleiding in de gebiedsontwikkeling en/of makelaardij en/of taxateur en/of vastgoed
Gunningscriteria
minimaal 5 jaar kennis en ervaring met waarderen/taxeren (30 %)
minimaal 3 jaar ervaring met het toepassen van het grondbeleidsinstrumentarium, onteigening, wvg, schadeloosstelling (30 %)
minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van aankoopprocessen en de daarbij behorende contractvorming (30%)
minimaal 1 jaar ervaring opgedaan in de agrarische omgeving als adviseur grondzaken vastgoed (10%)
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.