Adviseur / Projectleider Sociaal Domein

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 9 dagen
100 24 - 28 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

21 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Achtergrond van de opdracht
Gemeente Ede werkt aan het versterken van de verbinding tussen beleid en uitvoering binnen het sociaal domein. Er is behoefte aan een stevige, tactisch sterke adviseur/projectleider die constructief verbinding maakt tussen de beleidsmatige ontwikkelingen en de procesmatige kijk op de inrichting en uitvoering van onze organisatie. Deze rol bevindt zich op het snijvlak van strategie, organisatieontwikkeling en uitvoering binnen wetgeving als de Participatiewet, de Wgs, Inburgeringswet en in mindere mate de Wmo en Jeugdwet.

Doel van de opdracht
De opdracht richt zich op het realiseren van een effectieve en uitvoerbare vertaling van (nieuw) beleid naar uitvoering binnen het sociaal domein. Dit gebeurt door projectmatig implementatietrajecten uit te voeren, ketensamenwerking te verbeteren, het signaleren van knelpunten vanuit uitvoering en deze om te zetten naar beleidsinput en/of procesverbeteringen. Je draagt bij aan de borging van kwaliteit, een betere implementatie van beleid en versterkte samenwerking tussen beleid, uitvoering en systeeminrichting.

 Werkzaamheden
De Adviseur / Projectleider is o.a. verantwoordelijk voor:

  • Leveren van een actieve bijdrage aan de projectmatige implementatie van de Stadspas binnen de gemeente;

  • Voorbereiden van de implementatie van Participatiewet in Balans (Pwet in Balans), inclusief afstemming met ketenpartners en interne stakeholders;

  • Vervullen van een adviesrol op tactisch niveau met betrekking tot o.a. budgetbegeleidingstrajecten en de inrichting van de keten voor nieuwkomers;

  • Fungeren als opdrachtnemer/projectleider voor meerdere beleids- en uitvoeringsprojecten, waaronder: Implementatie krediethypotheek, Implementatie regeling inrichtingskosten, Implementatie Pwet in Balans & Ontwikkeling van het handboek nieuwkomers.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  2. Minimaal 5 jaar ervaring als adviseur/projectleider binnen het sociaal domein;

  3. Aantoonbare werkervaring als projectleider met de implementatie van beleid en procesoptimalisatie;

  4. Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) en Inburgeringswet;

  5. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken binnen een overheidsorganisatie;

  6. Aantoonbare werkervaring met het werken binnen een politiek-bestuurlijke context.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ketensamenwerking en systeeminrichting binnen het sociaal domein (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring als  projectleider van de implementatie van landelijke wetswijzigingen en lokale beleidswijzigingen in het sociaal domein (30 punten);

  3.  Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke processen en besluitvorming (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het vertalen van abstracte, vastgestelde beleidsdoelen naar concrete en werkbare uitvoering ervan (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het ondersteunen van adviseurs bij complexe situaties in de uitvoering vanuit een coachende rol (10 punten).

Competenties

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;

  • Analytisch vermogen;

  • Verbindend vermogen;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Plannen en organiseren;

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Organisatiesensitiviteit;

  • Flexibiliteit en wendbaarheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal maximaal € 100,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 6 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur