Senior Projectleider Ruimtelijke Ontwikkeling

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Flevoland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De senior projectleider is verantwoordelijk voor twee primaire projecten:

  1. Sleutelproject Biddinghuizen Dit betreft de herinrichting van het centrumgebied van Biddinghuizen.

  2. Huisvesting arbeidsmigranten Het vormgeven van maximaal drie locaties voor de huisvesting van arbeidsmigranten.

Beide projecten vereisen stevige projectleidersvaardigheden, waaronder:

  • Opstellen en bewaken van planning en budgetten

  • Voorzitten van projectgroepen, werkgroepen en stuurgroepen

  • Aansturen van externe capaciteit

  • Borgen van interne kennis en expertise

  • Rapporteren aan bestuur en management

Naast deze projectmatige aspecten is de interactie met de omgeving een cruciale succesfactor. In het centrum van Biddinghuizen spelen uiteenlopende belangen en visies. Dit vraagt om een projectleider die niet alleen resultaatgericht is, maar ook beschikt over het vermogen om te luisteren, te vertalen, te verbinden en bruggen te bouwen tussen inhoud, mensen en doelstellingen.

Hetzelfde geldt voor het project rondom de huisvesting van arbeidsmigranten. Ook hier is het proces leidend voor het succes. Het vraagt om een zorgvuldige afstemming met het bestuur en een sensitieve benadering van maatschappelijke en bestuurlijke belangen.

Tot slot is inhoudelijke betrokkenheid essentieel. Alleen met voldoende kennis van de thematiek en ervaring in vergelijkbare opgaven kan de projectleider het proces en de inhoud op de juiste manier vormgeven.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling bij een gemeente;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projecten waar maatschappelijke gevoelige belangen bij zijn.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de herinrichting van centrumgebieden (30 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met huisvestingsopgave voor arbeidsmigranten (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen en contractmanagement (10 punten);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau (10 punten);

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met huisvestingsopgave (30 punten).

Competenties

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

    • Herkent en anticipeert op politieke en maatschappelijke gevoeligheden.

    • Brengt bestuurlijke belangen en die van omgeving in kaart en vertaalt die naar het project.

    • Weet wanneer, naar wie en hoe te escaleren, wanneer te temporiseren en wanneer door te pakken.

  • Omgevings- en stakeholdermanagement

    • Bouwt actief relaties met inwoners, ondernemers, collega’s en bestuurders.

    • Kan belangen en drijfveren van partijen goed analyseren en ook een plek geven en voor verbinding zorgdragen (op basis van bijvoorbeeld gedeelde belangen).

  • Communicatieve vaardigheden

    • Legt complexe zaken helder en begrijpelijk uit.

    • Kan schakelen in toon en stijl: bestuurlijke taal, vaktaal, maar ook gewone-mens-taal.

    • Luistert actief en toont empathie, ook bij weerstand.

    • Onderhandelt en bemiddelt effectief.

  • Leiderschap en besluitvaardigheid

    • Voert regie en houdt overzicht bij complexe projecten.

    • Neemt besluiten, ook als niet iedereen tevreden kan worden gesteld.

    • Geeft richting en duidelijkheid in onzekere of gespannen situaties.

    • Inspireert en motiveert het projectteam en collega’s.

  • Integriteit en betrouwbaarheid

    • Handelt consistent en transparant.

    • Doet wat hij/zij zegt en zegt wat hij/zij doet.

    • Straalt vertrouwen uit, ook bij tegengestelde belangen.

  • Veerkracht en flexibiliteit

    • Blijft rustig en professioneel onder druk en bij kritiek (en gaat gesprekken aan over aanleiding en oorzaak en stelt zich daarbij open en transparant op)

    • Past plannen en aanpak aan bij veranderende omstandigheden.

    • Toont doorzettingsvermogen in lastige trajecten maar ook op simpele stappen.

  • Analytisch en probleemoplossend vermogen

    • Overziet juridische, ruimtelijke en financiële aspecten.

    • Maakt heldere afwegingen en vertaald deze in creatieve oplossingen waar mogelijk, zonder realiteitszin te verliezen.

Organisatie en team

Organisatie

Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 oktober 2025 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Werkdagen

Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma/ Di/ Woe/ Don

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten; 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur