Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Drimmelen
Logo van Gemeente Drimmelen

Medewerker regeltoepassing en handhaving

Gemeente Drimmelen

Park 1, 4921 BV Made, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

25

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 25
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Toezichthouder kamergewijze verhuur - nachtregister

Tijdelijke opdracht van 1 jaar voor ca 25u per week

In onze gemeente hebben wij kamergewijze verhuur dat vooral voor arbeidsmigranten wordt gebruikt. Jij krijgt de opdracht om deze adressen te bezoeken en te kijken om hoeveel units dit gaat.
Deze informatie leg je vast en eventuele registratie in de BRP neem je ook mee.

Een aantal van deze adressen worden gebruikt voor kort verblijf (niet ingeschreven in de gemeente) en daar ga je het nachtregister op controleren. Dit doe je niet alleen voor de arbeidsmigranten adressen maar breedt voor alle locaties waar er gesproken wordt over logies / nachtverblijf.

Wat je ziet bespreek je met je collega toezichthouders. Waarmee je ook kunt sparren als je tegen bijzondere zaken aanloopt.

Wat ga je doen?

In het kader van de integrale controles ga je kamergewijze verhuur in kaart brengen en ga je het nachtregister controleren.

Eisen

  • Kandidaat heeft aantoonbare hbo werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldig rijbewijs en een eigen auto.
  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van de administratieve partner.
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Het is een pre als je verstand hebt voor bouwwerken en het BBL.
  • Het is een pre als je het object op het omgevingsplan kan beoordelen.
  • Kandidaat heeft actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van omgevingsrecht. ( Omgevingswet en de aanverwante amvb's als ook de APV) Dit moet blijken uit het CV. (10 Punten)
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met brandveiligheid. Dit moet blijken uit het CV. (10 Punten)
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht? (5 Punten)
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven? (5 Punten)

Competenties

  • Als toezichthouder heb je kennis van zaken en een kritisch oog.
  • Je werkt zelfstandig en zoekt ook actief de samenwerking op met collega's.
  • Je bent veel op pad en hebt te maken met veel verschillende mensen en situaties.
  • Je houdt van uitdagingen en hebt een sterk incasseringsvermogen en een flinke portie geduld.
  • Je bent degene die duidelijk maakt dat er een noodzaak is dat het nachtregister goed wordt bijgehouden.
  • Kandidaat beschikt over de volgende competenties: kan zowel zelfstandig als in teamverband werken, beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit, goede communicatieve vaardigheden, past binnen het team, houdt van uitdagingen, sterk incasseringsvermogen, flinke portie geduld en is resultaatgericht. (20 Punten)

Organisatie en team

Over ons!

Drimmelen, gelegen in de provincie Noord-Brabant, is dé blauwgroene gemeente van Nederland. De gemeente omvat de dorpen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen zelf, en huisvest ongeveer 28.000 inwoners. Professionals bij de gemeente Drimmelen hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Onze organisatie

Goed werkgeverschap staat bij Drimmelen voorop. Onze 200 medewerkers werken op onze locaties die ingericht zijn op samenwerken. Je werkplek is een keuze, dat betekent dat je daar werkt waar het het meest gewenst is. Dat kan thuis zijn, op locatie of in het gemeentehuis. We staan voor een goede balans tussen werk en privé. In het samenwerken vormen onze kernwaarden het vertrekpunt: leren en reflecteren, ondernemerschap en oplossingsgericht werken.

Waar ga je werken?

Het cluster Vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) & Vastgoedbeheer hoort bij de afdeling Grondgebied en bestaat uit zo'n 20 collega's. Samen zorgen we voor onder meer vergunningverlening, toezicht en handhaving m.b.t. het omgevingsrecht (Wabo) en beheer van gemeentelijke gebouwen.
We hebben een sociale en samenwerkende sfeer; collega's hebben veel voor elkaar over en helpen elkaar graag bij de taken die ze hebben. Met de schaalgrootte van de gemeente Drimmelen is het fijn werken met collega's die je ook echt kent.

Gespreksinformatie

De competenties worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: eventuele verlenging is mogelijk

Hybride: Je werkplek is een keuze, dat betekent dat je daar werkt waar het het meest gewenst is. Dat kan thuis zijn, op locatie of in het gemeentehuis.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

De kosten voor de VOG zijn voor rekening van de leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr