Logo van ABG organisatie
Logo van ABG organisatie

Beheerder

Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

15 jan 2026

Einddatum:

15 jul 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het team Gebouwenbeheer van de ABG-organisatie is op zoek naar een Gebouwenbeheerder Gemeentelijk Vastgoed.

Doel van de functie
De gebouwenbeheerder is verantwoordelijk voor het dagelijks en planmatig beheer en onderhoud van gemeentelijke gebouwen, met als doel het bewaken van de functionaliteit, veiligheid, duurzaamheid en kostenbeheersing van de accommodaties die behoren tot de vastgoedportefeuille.

De werkzaamheden
Beheer en onderhoud
  • Zorgen voor goed functioneren van gebouw gebonden installaties (o.a. klimaatsystemen, elektrotechniek, brandveiligheid)
  • Zorgdragen voor de bouwkundige staat volgens de afgesproken norm/niveau (bijvoorbeeld nen 2767 niveau 3)
  • Opstellen, aanpassen aan actualiteit en uitvoeren van meerjaren onderhoudsplanningen (in O-Prognose))
  • Afspraken maken over uitvoering van en controleren van externe onderhoudspartijen op geleverde werkzaamheden op basis van gemaakte afspraken
Gebruikersbeheer
  • Eerste aanspreekpunt voor gebruikers van gemeentelijke panden (zoals sporthallen, multifunctionele en culturele centra en eventueel scholen)
  • Kent de gemaakte afspraken en/of legt deze vast
  • Signaleren en oplossen van meldingen, storingen en klachten
  • Op de hoogte zijn van gebruikerseisen om deze te kunnen vertalen naar bouwkundige randvoorwaarden bij verbouw en nieuwbouw.
  • Monitoren van staat van schoonmaak van een gebouw (met name sportaccommodaties) en deze rapporteren
  • Zicht houden op gebruik van onbeheerde sporthallen (steekproefcontroles).
Veiligheid en regelgeving
  • Zorgen dat de gebouwen en het gebruik ervan voldoen aan wet- en regelgeving. (compliance)
  • Vastleggen en borgen van relevante informatie in gebouwbeheersystemen.
Financieel en administratief
  • Monitoren van onderhoudsbudgetten en adviseren over actualisatie en investeringsbehoeften
  • Aanvragen en beoordelen van offertes conform inkoopbeleid
  • Vastleggen van afspraken in rapportages en systemen.
Projectmatige bijdragen
  • Meewerken aan verduurzamingsprojecten, renovaties of nieuwbouwprojecten
  • Signaleren van verbetermogelijkheden en innovatie in gebouwenbeheer
  • Samenwerken met beleidsadviseurs, vastgoedjuristen en projectleiders

Eisen

  • Je hebt technisch inzicht en achtergrond in bouwkunde en installatietechniek
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. Wkb, NEN-normen)
  • Je hebt ervaring met vastgoedbeheer- en onderhoudssystemen (onder andere O-Prognose.)
  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Een verklaring omtrent gedrag (VOG) is verplicht. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.
  • In verband met de wet DBA kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Doorleenconstructies zijn niet toegestaan. Kandidaat wordt in loondienst gedetacheerd.
  • De ‘Verklaring detachering in loondienst' dient te worden toegevoegd aan de dossierdocumenten.

Wensen en competenties

Wensen
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties (1 Punten)
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. (Minder dan 3 jaar: 1 punt, 3 jaar: 2 punten, 4 jaar: 3 punten, 5 jaar: 4 punten, Meer dan 5 jaar: 5 punten)
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht? (Ja: 5 Punten)
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven? (Ja: 5 Punten)
Competenties
  • Je bent klantgericht en communicatief sterk
  • Je bent oplossingsgericht en kostenbewust
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. (Voldoet volledig: 6 punten, Voldoet enigszins: 3 punten)
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. (Uitstekend: 3 punten, Goed: 2 punten)
  • Kandidaat is resultaatgericht. (Voldoet volledig: 6 punten, Voldoet enigszins: 3 punten)
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. (Voldoet volledig: 6 punten, Voldoet enigszins: 3 punten)

Organisatie en team

De ABG-organisatie
De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.
Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen.

Het team
De gebouwenbeheerder is onderdeel van het team gebouwenbeheer van de afdeling Openbare ruimte en werkt nauw samen met: beleidsadviseurs, contractbeheer, facilitair beheer, externe leveranciers en gebouwgebruikers. Hij/zij legt verantwoording af aan de teamleider gebouwenbeheer en betrekt en informeert collega beheerders.

Gespreksinformatie

Diverse competenties (goede communicatieve vaardigheden, politieke en bestuurlijke sensitiviteit, resultaatgerichtheid, zelfstandig en in teamverband werken) worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Verdere details over de gespreksplanning zijn niet bekend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: nee
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen: Beoordelingswijze ranking: BPKV: Prijs-kwaliteitscore (hoogste), daarna Tarief (laagste).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr