Logo van Gemeente Maashorst
Logo van Gemeente Maashorst

Detach-vast Junior Stedenbouwkundig Adviseur

Markt 145, 5401 EJ Uden, Nederland

Sluit over 22 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 feb 2027

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

We zijn op zoek naar een junior Stedenbouwkundig Adviseur voor een detach-vast constructie. Het is onze intentie om de kandidaat na afloop van de inhuurperiode in dienst te nemen. Als bureau investeer je in het opleiden van de kandidaat. Graag in de offerte niet alleen het tarief aangeven, maar ook het aantal uur dat de kandidaat gebonden is aan het bureau.

Als junior Stedenbouwkundig Adviseur werk je aan ruimtelijke kwaliteit binnen onze gemeente. Jij bent degene die stedenbouwkundig advies geeft bij verzoeken om afwijkingen van het bestemmingsplan, in procedures en bij ruimtelijke projecten. Daarnaast werk je mee aan het opstellen van beleid.

Je werk is veelzijdig:

  • Je adviseert over bouwplannen, stelt randvoorwaarden en uitgangspunten op voor complexe ruimtelijke ontwikkelingen en begeleidt plannen tot het eindontwerp.

  • Je toetst ruimtelijke onderbouwingen en bestemmingsplannen en levert input voor ontwerp en advies binnen multidisciplinaire projecten.

  • Je draagt bij aan beleidsontwikkeling op het gebied van ruimtelijke ordening.

Je werkt vanuit de gedachte van de Omgevingswet: integraal en met oog voor de omgeving. Je beweegt je graag in het spanningsveld tussen gemeentelijke belangen, initiatiefnemers en omwonenden, en vindt het een uitdaging om daar verbindingen te leggen.

Eisen

  • Beschikbaarheid per 1 februari 2026 voor minimaal 32 uur per week.
  • Minimaal 3 dagen per week op kantoor aanwezig.
  • Afgeronde WO-opleiding in stedenbouw, aangevuld met vakspecifieke trainingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Motivatiebrief die aangeeft wat diens motivatie is voor de opdracht en gemeente Maashorst (weging 15%).
  • Aantal jaar werkervaring als Stedenbouwkundige binnen de lokale overheid (weging 10%).
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis over de Omgevingswet (weging 10%).
  • Een pré is een aantal jaar aantoonbare relevante werkervaring in stedenbouwkundig advies en ontwerp, bijvoorbeeld in de vorm van digitale visualisaties of handschetsen.

Competenties

  • Goede presentatievaardigheden en het vermogen om plannen enthousiast over te brengen.
  • De eigenschappen van een teamspeler, die tegelijkertijd zelfstandig en verantwoordelijk kan werken.
  • Inzicht in ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen.
  • De kandidaat past qua persoonlijkheid en motivatie in het team.

Organisatie en team

Dit zijn wij

Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop uitvinden wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.

Gespreksinformatie

Planning

De interviews vinden plaats op maandag 19 januari 2026 op het gemeentehuis in Uden

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • De kandidaat heeft goede presentatievaardigheden en het vermogen om plannen enthousiast over te brengen.

  • De kandidaat past qua persoonlijkheid en motivatie in het team.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden
Het is onze intentie om de kandidaat na afloop van de inhuurperiode in dienst te nemen.

Hybride: minimaal 3 dagen per week op ons gemeentehuis

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Toelichting op rooster

32-36 uur, waarvan minimaal 3 dagen per week op ons gemeentehuis

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr