Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

HR adviseur

Gemeente Drimmelen

Park 1, 4921 BV Made, Nederland

Sluit over 8 dagen
100 12 Noord-Brabant

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

19 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doel van de functie:

Het CJG van gemeenten Drimmelen en Geertruidenberg is de plek waar ouders en opvoeders terecht kunnen met al hun vragen over opvoeden, opgroeien of de gezondheid en ontwikkeling van hun kind. Het CJG is er voor (aanstaande) ouders en verzorgers, kinderen en jongeren en voor professionals en vrijwilligers uit gemeente Drimmelen en Geertruidenberg.

Het CJG is een GR die onder de gemeentelijke CAO valt.

Wij zijn op zoek naar een ervaren HR-adviseur voor 12 uur per week die zowel strategisch kan meedenken als een aantal uitvoerende zaken voor het CJG kan oppakken ter ondersteuning van de manager. We zoeken een HR-adviseur die dus zowel kan schakelen tussen strategisch en uitvoerend niveau. Ervaring met de cao-gemeenten is een voorwaarde.

De opdracht loopt van 1 oktober 2025 t/m 31 december 2026 en is flexibel in te zetten.

Taken:

  • Alle voorkomende reguliere werkzaamheden die betrekking hebben op in-, door- en uitstroom. Naast advisering ben je ook verantwoordelijk voor het opstellen van brieven zoals arbeidsovereenkomsten en wijzigingen op de arbeidsovereenkomst;
  • Je verwerkt mutaties en zorgt voor een tijdige aanlevering hiervan bij de externe salarisadministratie;
  • Je onderhoudt contact met de arbodienst en zorgt ervoor dat bij ziekteverzuim de Wet Verbetering Poortwachter gevolgd wordt;
  • Je zorgt voor een juiste en tijdige aanlevering van documenten bij het UWV. Denk hierbij aan documenten die betrekking hebben op verzuim, ouderschapsverlof, e.d.;
  • Je adviseert de manager CJG over personele zaken;
  • Het jeugdlandschap heeft te maken met een hervorming en de ontwikkeling naar Stevige Lokale Teams (SLT's) per 1 januari 2027. Momenteel wordt er met vier gemeenten gezamenlijk aanbesteed. Op HR-gebied heb je frequent overleg met de HR-adviseurs van de betrokken gemeenten. Je stemt met hen het te lopen proces af en ook de ontwikkelingen en aanpak hiervan op HR-gebied binnen het verband van Jeugdregio West-Brabant Oost;
  • Je adviseert in bovenstaande de directie en manager van het CJG en ondersteunt waar nodig.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van HRM. Dit moet blijken uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met en kennis van de cao Gemeenten/SGO. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft ruime aantoonbare kennis van en ervaring als HR-adviseur binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

Competenties

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Organisatie en team

Over ons!

Drimmelen, gelegen in de provincie Noord-Brabant, is dé blauwgroene gemeente van Nederland. De gemeente omvat de dorpen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen zelf, en huisvest ongeveer 28.000 inwoners. Professionals bij de gemeente Drimmelen hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Onze organisatie

Goed werkgeverschap staat bij Drimmelen voorop. Onze 200 medewerkers werken op onze locaties die ingericht zijn op samenwerken. Je werkplek is een keuze, dat betekent dat je daar werkt waar het het meest gewenst is. Dat kan thuis zijn, op locatie of in het gemeentehuis. We staan voor een goede balans tussen werk en privé. In het samenwerken vormen onze kernwaarden het vertrekpunt: leren en reflecteren, ondernemerschap en oplossingsgericht werken.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur