Logo van Gemeente Drimmelen
Logo van Gemeente Drimmelen

Financieel adviseur

Gemeente Drimmelen

Park 1, 4921 BV Made, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De functie

Je bent onderdeel van een team van 4 financieel adviseurs. Samen helpen wij voor de gehele organisatie de financiën en de besluitvorming op orde te houden. Dit doe je samen met de financiële administratie. De adviseurs hebben onderling een aantal portefeuilles verdeelt. Hierbij moet je denken aan Treasury, Fysiek en Sociaal domein, Belastingen, Gemeentefonds, personeel etc. Je zorgt voor financieel in- en overzicht op jouw portefeuilleonderwerpen en helpt mee aan het opstellen van beleid daarvoor. Je advies gaat verder dan alleen het geld, je kijkt en denkt breder mee om de organisatie verder te helpen. Je ondersteunt de lijnmanagers en budgethouders met het nemen van besluiten en het volgen van de juiste procedures. Je helpt ons in control te zijn en de cyclus met kaderstelling en verantwoording goed te doorlopen.

Kandidaat omschrijving

  • Veel ervaring of startend met veel talent, we zijn op zoek naar het juiste verhaal;

  • Een afgeronde relevante WO of HBO+ opleiding;

  • Ervaring in het vakgebied;

  • Je bent analytisch en krijgt gemakkelijk inzicht en overzicht;

  • Inzicht in financiële processen, je kan deze herkennen, doorgronden en waar nodig verbeteren;

  • Een sterk ontwikkeld oplossend vermogen, je gaat graag een uitdaging aan;

  • Goede communicatieve vaardigheden, jij stapt makkelijk op anderen af en weet je advies duidelijk over te brengen;

  • Je kan goed samenwerken en weet van aanpakken.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft een afgeronde aantoonbare HBO opleiding in de richting van financiën, dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in soortgelijke functie binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor minimaal 24 uur per week?
    5p

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5p

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    10p

Competenties

  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (5 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (5 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (5 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (5 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

Organisatie en team

Over ons!
Drimmelen, gelegen in de provincie Noord-Brabant, is dé blauwgroene gemeente van Nederland. De gemeente omvat de dorpen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen zelf, en huisvest ongeveer 28.000 inwoners. Professionals bij de gemeente Drimmelen hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Onze organisatie
Goed werkgeverschap staat bij Drimmelen voorop. Onze 200 medewerkers werken op onze locaties die ingericht zijn op samenwerken. Je werkplek is een keuze, dat betekent dat je daar werkt waar het het meest gewenst is. Dat kan thuis zijn, op locatie of in het gemeentehuis. We staan voor een goede balans tussen werk en privé. In het samenwerken vormen onze kernwaarden het vertrekpunt: leren en reflecteren, ondernemerschap en oplossingsgericht werken.

Gespreksinformatie

Additionele toelichting procedure
Intakegesprekken zullen plaatsvinden op 13 november 14:30 tot 17:00.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Er is eventueel optie tot verlenging

Toelichting op uur per week
Minimaal 24 uur is wenselijk

VOG
De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. Bij aanlevering mag de VOG niet langer dan 3 maanden oud zijn en de functietitel genoemd in de opdracht of een vergelijkbare functie moet in de VOG staan. De kosten zijn voor rekening van de leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.