Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Doetinchem
Logo van Gemeente Doetinchem

Programmamanager RES

Raadhuisstraat 2, 7001 EW Doetinchem, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving:

Met de RES-aanpak willen overheden, bedrijfsleven, netbeheerders, energiecoöperaties en maatschappelijke organisaties bottom-up invulling geven aan de afspraken van het Klimaatakkoord voor de meer grootschalige, duurzame elektriciteitsproductie. De focus ligt op een snelle toename van de productie van duurzame energie, waarbij de blik gericht is op technieken en methoden die nu voorhanden zijn en die daarmee snel een bijdrage kunnen leveren. De RES Achterhoek is een van de 30 regio's die dit doel wilt realiseren.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • De programmamanager is verantwoordelijk voor het opzetten en in stand houden van het programmateam en de werkgroepen.
  • Daarnaast neemt de programmamanager de lead in werkzaamheden met betrekking tot de totstandkoming van de RES2.0 document en de voortgangsrapportage voor NPRES.

Eisen

  • - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • - Aantoonbare werkervaring als programmamanager voor complexe opgave (Licht dit duidelijk toe in het cv).
  • - Aantoonbare werkervaring met RES-processen (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen:

  • - Aantoonbare werkervaring met programmatisch werken (Minimaal 5 jaar).
  • - Aantoonbare werkervaring als Programmamanager RES of vergelijkbaar (Minimaal 5 jaar).
  • - Aantoonbare werkervaring met het aansturen van werkgroepen (Minimaal 5 jaar).
  • - Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuur (Minimaal 5 jaar).

Competenties:

  • - Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • - Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • - Resultaatgericht werken
  • - Samenwerken
  • - Overtuigen
  • - Besluitvaardigheid
  • - Organiseren

Organisatie en team

Je komt te werken bij team Leefomgeving. Team Leefomgeving heeft ruim 30 medewerkers en is verantwoordelijk voor beleid en beleidsuitvoering onder andere op het gebied van ruimtelijke ordening, stedelijke inrichting, volkshuisvesting, cultuurhistorie en archeologie, verkeer, water, milieu, natuur en landschap. Jouw werkzaamheden vallen binnen de vakgroep Duurzaamheid. Daarbinnen houden we ons bezig met de energietransitie, warmtetransitie, circulaire economie, klimaatadaptatie bodem(warmte) en milieu. De werkzaamheden hebben betrekking op de regio en vinden plaats binnen de projectgroepverband.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 14 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 13 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • - Maximaal 3 pagina's.
  • - Opgesteld in het Nederlands.
  • - Minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vrij.

Overige informatie:

  • - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • - BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.

Meer informatie:

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr