Logo van Gemeente Doesburg
Logo van Gemeente Doesburg

Salarisadministrateur Met Affiniteit Voor Personeelsadministratie

Leigraafseweg 8, 6983 BP Doesburg, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren allround salarisadministrateur voor tijdelijke ondersteuning binnen ons team. Als salarisadministrateur ben je verantwoordelijk voor diverse administratieve taken met betrekking tot salaris- en personeelsadministratie. Je werkt nauw samen met onze vaste medewerkers om ervoor te zorgen dat alle processen soepel verlopen. Daarnaast onderzoek je de mogelijkheid om de salarisadministratie uit te besteden, geef je hierover een eenduidig advies en begeleid je het implementatietraject.

Werkzaamheden
De werkzaamheden omvatten ten minste:

  • Verzamelen, controleren en verwerken van HR- en salarismutaties;

  • Voorbereiden van salarisuitbetalingen en verzorgen van afdrachten en aangiften, zoals belastingen en pensioenen.

  • Bewaken van de aansluiting tussen de salarisadministratie en de financiële administratie.

  • Bijhouden van wijzigingen in wet- en regelgeving en CAO, en aanpassen van processen waar nodig.

  • Opstellen van heldere stuurinformatie en rapportages.

  • Het verwerken van (niet geautomatiseerde) personele mutaties in het HRM-systeem;

  • Verantwoordelijk voor een juiste en volledige opbouw van het (digitale) personeelsdossier;

  • Verantwoordelijk voor het mutatieproces, mutaties indienst, (functie)wijzigingen en uitdienst;

  • Je werkt samen met collega’s van team financiën op het gebied van de personeelsbegroting, jaarwerk en prognoses.

  • Jij zorgt voor de afhandeling van de facturen voor het team P&O.

  • Je stelt correspondentie op over diverse onderwerpen zoals ouderschapsverlof en verzuim

  • Het inrichten van de declaratiemodule Motion;

  • Het inrichten van de werkkostenregeling in samenwerking met team Financiën;

  • Het adviseren over het gebruik van applicaties en de mogelijkheid tot het uitbesteding van de salarisadministratie en de implementatie hiervan.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde, zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare werkervaring met het HR pakket HR Enterprice (Motion 2.0) (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare afgeronde administratieve HR-opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee;
  • Beschikbaar vanaf 1 januari 2026 t/m juli 2026 met eventuele verlenging tot medio 2027 voor 24 uur per week gedurende de hele opdracht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding tot salarisadministrateur (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Salarisadministratie bij een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met implementatie van nieuwe HR/salaris-software (Benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
  • Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van software implementatie (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).

Competenties

  • Uitstekende administratieve vaardigheden en een nauwkeurige werkhouding;
  • Goede adviesvaardigheden op gebied van gebruik, inrichting en migratie van applicatie;
  • Proactieve en zelfstandige werkhouding.

Organisatie en team

Organisatie

Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad.

Wat maakt werken bij Doesburg fijn? We zijn een compacte en dynamische organisatie, volop in ontwikkeling. De organisatie is verdeeld in 4 afdelingen, met daarin samenwerkende teams die staan voor goede dienstverlening aan de inwoners. De verantwoordelijkheid ligt laag binnen de organisatie en de lijnen met het bestuur zijn kort. In een team werk je samen met behulpzame en talentvolle collega’s in een informele sfeer.
In Doesburg krijg je de kans om alles uit jezelf te halen, kun je je eigen werk regisseren en heb je een breed takenpakket. Spreekt dat je aan? Kom dan werken bij de gemeente Doesburg!

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Doesburg mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Doesburg.

Opties verlenging

3 x 6 maand(en)

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr