Ervaren Gezinsprofessional

Leigraafseweg 8, 6983 BP Doesburg, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zoeken een ervaren gezinsprofessional die jeugdhulpverleningstaken uitvoert: casussen draaien, regie voeren, administratieve handelingen uitvoeren.

  • Verheldert vragen en behoeften, kan de vraag achter de vraag naar boven krijgen en gaat hierbij uit van de verschillende leefgebieden en het systeem/context waarin de inwoner zich begeeft.

  • Stelt een ondersteuningsplan op samen met het huishouden, waarbij actief stilgestaan wordt bij de vraag wie de regie kan voeren (huishouden zelf of tijdelijk een professional). Bepaalt samen met het huishouden de meetbare doelen, het gewenste resultaat en oplossing.

  • Evalueert de ingezette hulp regelmatig met de leden huishouden, en neem in het ondersteuningsplan op wanneer dat gebeurt. Stel bij waar nodig. De gestelde doelen zijn bij de evaluatie het uitgangspunt.

  • Kijkt primair of de eigen kracht/regie benut kan worden dan wel of het eigen netwerk van de inwoner ingezet kan worden en stimuleert.

  • Waar mogelijk en nodig bieden van ondersteuning vanuit het principe: ‘1 gezin, 1 plan, 1 regisseur’.

  • Een outreachende houding en daarin toegankelijk en laagdrempelig.

  • Werkzaam in de dagelijkse leefwereld van het huishouden: thuis, vrije tijd etc.

  • Aandacht voor de veiligheid in gezinnen en zorgt voor het voeren of beleggen van regie in de complexere casuïstiek, waarin veiligheidsvraagstukken spelen (snijvlak drang-dwang).

  • Bekend met de meldcode en de visie op de gefaseerde zorg en werkt volgens deze principes.

  • Kijken naar wat wel kan en werkt oplossingsgericht. Op zoek naar de talenten van leden huishouden en helpt het ontdekken en benutten van die talenten.

  • Kan achterover zitten, maar handelt en zet door als dat noodzakelijk is.

  • Benut de professionele ruimte en is ondernemend.

  • Durft het huishouden aan te spreken op de eigen verantwoordelijkheid (voor wat hoort wat)

  • Kan motiveren, overtuigen, grenzen stellen waar nodig. Maar ook achteroverleunen waar nodig.

  • Benut de professionele ruimte en is ondernemend en creatief.

  • Heeft lef, kan out of the box denken en werken en durft fouten te maken.

  • Is een goede samenwerkingspartner en netwerker.

  • Kan zich makkelijk bewegen in de leefwerelden van het huishouden, maar kan ook goed overweg met partnerorganisaties.

  • Heeft overtuigingskracht richting huishouden en de samenwerkende organisaties.

  • Heeft ervaring in het werken met multiprobeemhuishoudens.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van hulpverlening (bijvoorbeeld Social Work of gelijkwaardig);
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare recente werkervaring met ondersteuning binnen multiprobleem huishoudens;
  • Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
  • Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 september 2025 voor 36 uur per week, gedurende de gehele opdracht inclusief eventuele verlengingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van de sociale kaart van Doesburg op het gebied van jeugdhulp (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met inzet van eigen kracht bij multiprobleem huishoudens (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring waaruit blijkt dat de kandidaat een oplossings- en resultaatgerichte instelling heeft in geval van calamiteiten (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Delegeren;
  • Luisteren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Tactisch gedrag;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, geniet grote bekendheid door haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken. Daarnaast manifesteert Doesburg zich door haar ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook de bedrijvigheid en werkgelegenheid wil bevorderen.

Doesburg is een kleine gemeente van zo’n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur