Strategisch HR adviseur

Grote Kerkhof, 7411 KZ Deventer, Nederland

Sluit over 12 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent de strategische HR-adviseur die onze organisatie verder brengt, met focus op talentontwikkeling, en toekomstbestendigheid. Met jouw verbindende aanpak zorg je dat plannen werkelijkheid worden. Samen maken we Deventer een werkgever waar iedereen wil werken!

Jouw werk

In deze uitdagende rol ga jij je onder andere bezighouden met een evaluatieonderzoek naar onze organisatieontwikkeling, het herzien van onze gesprekscyclus, strategisch personeelsmanagement, management development, , talent management en mobiliteit. Jij bent de sparringpartner voor onze afdeling als het gaat om interne en externe strategische HR-ontwikkelingen. Samen met je collegas zet je de HR-visie om in daden, . Binnen de afdeling ben jij de regelaar waar iedereen op kan bouwen. Je signaleert kansen en ontwikkelingen, verbindt deze en weet zo het verschil te maken. Samen met de Manager Mens en Organisatie draag je actief bij aan de groei en veerkracht van onze organisatie onder andere door het monitoren van projecten en initiatieven.

Eisen

  • Er mag slechts een partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZPer via tussenkomst, waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als rechtstreeks.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als strategisch adviseur op gebied van HRM/Organisatieontwikkeling;
  • Aantoonbare werkervaring met verandermanagement en/of procesmanagement
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van de kandidaat.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op wo-niveau.
  • Aantoonbare werkervaring met verandermanagement en/of procesmanagement binnen een overheidsinstelling.
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare wekervaring in de afgelopen 15 jaar als strategisch adviseur op het gebied van HRM/Organsiatieontwikkeling.
  • Aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur binnen een overheidsinstelling.
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente van minimaal 100.000 inwoners.

Competenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch Analyserend vermogen

Organisatie en team

Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor en met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij. Waar je terecht komtIn hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken Samenwerken, samen doenWerken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren en met je collegas. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.

Afdeling Mens en Organisatie

Je komt terecht in een team van ongeveer 25 HR-professionals, zoals HR- business partners, arbeidsjuristen, recruiters, ondersteuners, liaisons onderwijs en andere HR-specialisten. We werken aan een toekomstbestendig personeelsbeleid en een organisatie waar mensen met plezier kunnen werken. Onze inzet richt zich op het ondersteunen van leidinggevenden bij het realiseren van organisatiedoelstellingen, het stimuleren van vitaliteit en het versterken van talentontwikkeling. We leveren een actieve bijdrage aan organisatieontwikkeling en werken aan de hand van onze kernwaarden: Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Binnen ons team staat kennisdeling centraal, en we werken intensief samen in een informele sfeer met ruimte voor humor en een goed gesprek. Nieuwe collegas ontvangen we warm en krijgen volop de kans om zich te ontwikkelen. Wil jij bijdragen aan een organisatie waar mensen centraal staan? Dan voel je je zeker thuis bij ons

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 29 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja (mits uitzondering)  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

  • De overeenkomsten, gedragscode, geheimhoudingsverklaring en brochure SROI is beschikbaar bij het aanbieden van de kandidaat in het bestand inkoopvoorwaarden.

  • Gemeente Deventer hanteert een SROI vereiste voor opdrachtnemer bij een bereikte opdrachtwaarde van € 300.000,- of hoger berekend over twee contractjaren. Zie toelichting in brochure SROI.

CV-eisen

CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie. Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag, dinsdag, donderdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur