Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectmanager Podiumkunsten onder een dak

Grote Kerkhof, 7411 KZ Deventer, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het project Podiumkunsten onder een dak is de definitiefase in december 2023 afgerond; onderzoeken tijdens de definitiefase hebben aangetoond dat het expertteam heeft geconcludeerd dat het programma van eisen voor de nieuwe huisvesting van Burgerweeshuis past in het pand aan de Keizerstraat, met ruimte voor eigen sfeer en identiteit. Daarbij blijft de grote zaal van de Schouwburg behouden. Ook is er voldoende ruimte voor de verhuurlocatie kunsteducatie en amateurkunst (NR 70) en het productiehuis BRUT. We zoeken een projectmanager voor het project Podiumkunsten onder een dak, waarbij de eerste stap het verder opstarten van de verkenningsfase zal zijn. Het projectdoel van de verkenningsfase, overeenkomstig met het raadsbesluit, is een toekomstbestendige huisvesting en exploitatiemogelijkheden van de gesubsidieerde podiumkunsten in de gemeente Deventer, die meerwaarde creeert voor een divers publiek en voor het culturele veld, passend binnen de kaders van Cultuur, Vastgoed, Omgeving en Financien, zoals uiteengezet in het Initiatiefdocument. De verkenningsfase wordt opgedeeld in twee sporen: De verbouwing en renovatie van het pand aan de Keizerstraat De inhoudelijke culturele invulling van de podiumkunsten aan de Keizerstraat Het project volgt de Leidraad Grote Projecten waarbij, conform raadsbesluit, in de verkenningsfase een extra fase wordt toegevoegd waarin de te leveren resultaten zijn opgenomen in spoor 2. De twee sporen kunnen niet onafhankelijk van elkaar worden gezien; met deze keuze wordt het belang van beide trajecten onderstreept. In overleg is afgesproken dat er naast een projectleider Podiumkunsten onder een dak die zich focust op spoor 1, ook een procesbegeleider wordt aangesteld die de culturele kaders van het project begeleidt en monitort (spoor 2). Conform het raadsbesluit van december 2023 zullen de resultaten van spoor 2 middels een extra stap worden gerapporteerd aan de raad. De raad zal ook geinformeerd worden na afronding van het voorlopig ontwerp.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden

Je begeleidt complexe projecten van begin tot het eind. Je hebt ervaring met soortgelijke projecten waarbij meerdere stakeholders een plek krijgen in een te renoveren gebouw. Je hebt affiniteit met de culturele sector en vindt het belangrijk om iedereen aan boord te houden. Je kunt snel schakelen en zorgt voor goede afstemming met de procesbegeleider (spoor 2) waarmee je binnen dit project op basis van gelijkwaardigheid mee samenwerkt. Je bent een stevige projectmanager en beschikbaar waar nodig. Je bestuurlijke sensitiviteit is zeer goed ontwikkeld. Je bent goed in projectmatig werken, bent doel- en resultaatgericht en omgevingsbewust zodat je je projecten realistisch vormgeeft en tijdig bijstuurt met het oog op het afgesproken eindresultaat. Je staat stevig in je schoenen en hebt natuurlijk overwicht. Je legt gemakkelijk contacten, bent collegiaal en je investeert in goede relaties (zowel intern als extern). Je schakelt makkelijk tussen de verschillende partijen waarmee je te maken hebt, kunt goed onderhandelen en voelt goed aan wat bestuurlijk en politiek speelt, zodat je het draagvlak voor je projecten goed borgt.

Resultaten

Resultaten / Kader spoor 1: Het behouden van de kernfuncties van beide organisaties, gezamenlijk gebruik van aantal ruimten en voorzieningen, middels aantal ingrepen optimalisatie van routing en logistiek. Opstellen van nieuwe PvE voor beide organisaties, hierbij ook rekening houden met talentontwikkeling, cultuureducatie en verkenning mogelijkheden voor BRUT en Stroom in pand aan de Keizerstraat. In overleg met de toekomstige gebruikers zullen in de Verkenningsfase daadwerkelijke ontwerpen worden gemaakt waarin - binnen de hoofdlijnen van deze Initiatieffase en de daarbij behorende raming - keuzes gemaakt kunnen worden in samenspraak met instellingen en de uitvoerders. Nadere uitwerking van de probleemstelling, ambities en doelstellingen in het projectplan. Voor welk probleem is het voorgestelde gebruik van dit complex een oplossing en beschrijf de oplossing (in termen van beoogde doelen). Omdat de huidige oppervlakte en volume van het gebouw kaderstellend zijn, wordt de doelstellingscapaciteit voor theater, cabaret en concerten geraamd op 960. Met het oog op de groeiprognose van de gemeente Deventer kan de doelstellingscapaciteit voor pop en dance gelijk gesteld worden aan de gemiddelde benchmark van 770. Nadere uitwerking van het akoestisch onderzoek en het nemen van passende maatregelen om gelijktijdig gebruik van pop- en theaterzalen mogelijk te maken, zowel tijdens de optredens als in de voorbereiding; De overige processtappen die behoren bij de verkenningsfase conform de Leidraad Grote Projecten.

Eisen

  • Er mag slechts een partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider binnen de ruimtelijke ontwikkeling;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager binnen een politiek bestuurlijke omgeving (30 punten);
  • Een afgeronde opleiding op wo-master niveau (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als projectmanager bij een gemeente (40 punten).

Competenties

  • Doelgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Omgevingsbewust;
  • Natuurlijk overwicht;
  • Collegiaal;
  • Communicatief vaardig.

Organisatie en team

Organisatie

Groots denken, gewoon doenDeventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor en met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Waar je terecht komt

In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken Samenwerken, samen doenWerken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren en met je collegas. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Deventer heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Er mag slechts een partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. De overeenkomsten, gedragscode, geheimhoudingsverklaring en brochure SROI is beschikbaar bij het aanbieden van de kandidaat in het bestand inkoopvoorwaarden. Gemeente Deventer hanteert een SROI vereiste voor opdrachtnemer bij een bereikte opdrachtwaarde van 300.000,- of hoger berekend over twee contractjaren. Zie toelichting in brochure SROI. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Fee Flextender Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. CV-eisen CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie. Maximaal 5 paginas, opgesteld in het NederlandsWerkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Is hybride werken mogelijk: Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 11 juli 2025, 09.00 uur. Antwoorden op bijbehorende vragen worden maandag 14 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 juli 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur