Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Den Helder
Logo van Gemeente Den Helder

Coordinator Nutsbedrijven

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Zorg jij ervoor dat kabels en leidingen veilig en volgens afspraak worden aangelegd? Ben jij degene die het overzicht bewaart, graag schakelt met externe partijen en een scherp oog heeft voor techniek en veiligheid? Dan ben jij misschien wel de stabiele factor die wij zoeken als Coordinator nutsbedrijven binnen het team Openbare Ruimte van Gemeente Den Helder.

Wat ga je doen
Als Coordinator nutsbedrijven ben jij verantwoordelijk voor een goede afstemming tussen de gemeente, nutsbedrijven en andere externe partijen. Jij beoordeelt aanvragen voor het plaatsen van kabels en leidingen, houdt toezicht op de uitvoering en bewaakt de kwaliteit van het werk in onze openbare ruimte. Jij weet precies wat er speelt van werkzaamheden in een nieuwbouwwijk tot vervanging van oude infrastructuur. Je hebt veel contact met collegas binnen de gemeente, maar ook met nutsbedrijven, Port of Den Helder en de Woningstichting. Je stemt werkzaamheden af, organiseert overleggen en zorgt ervoor dat alles veilig, efficient en volgens afspraak gebeurt. Daarnaast zorg je ervoor dat de kosten worden verrekend, schades worden beoordeeld en dat gegevens up-to-date zijn bij het Kadaster.

Een greep uit je taken:
Je verleent en beoordeelt toestemming voor het aanleggen van kabels en leidingen;
Je houdt toezicht op het werk van nutsbedrijven en externe partijen;
Je organiseert overleggen met nutsbedrijven en projectleiders;
Je bent intern aanspreekpunt voor kabel- en leidingvragen vanuit team Openbare ruimte;
Je stelt opdrachtbrieven op en vraagt offertes op waar nodig;
Je beoordeelt aansprakelijkstellingen bij schades;
Je vraagt Klic-gegevens op bij het Kadaster en houdt deze actueel;

Eisen

  • Minimaal een afgeronde mbo opleiding in de richting van civiele techniek/GWW/Infra of bouwkunde
  • Minimaal drie jaar ervaring als coordinator/toezichthouder kabels en leidingen bij een gemeente
  • Ervaring met het verlenen, toetsen en beoordelen van vergunningen en instemmingsbesluiten t.b.v. werkzaamheden aan de ondergrondse infra
  • Beschikbaarheid uiterlijk per 1 december (of eerder indien mogelijk)

Wensen en competenties

Wensen
  • Afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van civiele techniek of soortgelijk
Competenties
  • Communicatief vaardig
  • Klik met het team

Organisatie en team

team Openbare Ruimte van Gemeente Den Helder.

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats in de laatste twee weken van november. Dag en tijdstip zullen in overleg gaan met de kandidaat.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen.
Dienstencategorie: Andere diensten.
Voorwaarden voor deelname: Den Helder_VNG Inkoopvoorwaarden 2024 incl. addendum.pdf Integriteitsverklaring.pdf.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview wordt de kandidaat getoetst op de volgende criteria: Ervaring, Kennis.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr