Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
1 nov 2025Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als casemanager Wabo heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken. Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega's van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.
Werkzaamheden:
Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega's en externe partijen;
Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.
HBO werk- en denkniveau;
Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting;
In het bezit van de opleiding ABW 1;
Ruime ervaring als Wabo casemanager;
Ruime ervaring als bouwkundige bij een gemeente.
Werkervaring
De kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst
Opleiding
De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting
Beschikbaarheid
De kandidaat is uiterlijk per 1 januari 2026 beschikbaar voor 32 uur per week.
Uurtarief
Weging: 20 %
Werkervaring
De kandidaat heeft minimaal elf jaar ervaring als bouwkundige bij een gemeente/omgevingsdienst
Weging: 25 %
Opleiding 1
De kandidaat heeft ABW-1 afgerond
Weging: 10 %
Opleiding 2
De kandidaat heeft ABW-2 afgerond
Weging: 5 %
Systeemkennis
De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser
Weging: 10 %
Loondienst
De kandidaat is in loondienst. Als u zelfstandige bent of een zelfstandige inschrijft zet u het antwoord op nee.
Weging: 10 %
Interview
Weging: 20 %
Bestuurlijk sensitief
Flexibel ingesteld
Secuur en accuraat
Klik met het team
Communicatief vaardig
De gesprekken vinden plaats in de laatste twee weken van november. Dag en tijdstip gaan in overleg met de kandidaat.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt tijdens het gesprek getoetst op de volgende aspecten:
Klik met het team
Ervaring
Kennis
Competenties
3 x 6 maanden
Hybride werken is mogelijk. Echter wordt er van een kandidaat verwacht dat hij minimaal 50% op locatie aanwezig kan zijn.

