Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Den Helder
Logo van Gemeente Den Helder

Wabo casemanager

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 16 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

1 nov 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32

Omschrijving

Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als casemanager Wabo heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken. Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collegas van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.

Werkzaamheden:
  • Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collegas en externe partijen;
  • Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
  • Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
  • Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
  • Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting
  • In het bezit van de opleiding ABW 1
  • Minimaal 7 jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst
  • Minimaal elf jaar ervaring als bouwkundige bij een gemeente/omgevingsdienst
  • In het bezit van de opleiding ABW 2
  • Kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser
  • Beschikbaar voor 32 uur per week uiterlijk per 1 januari 2026
  • Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden.

Wensen en competenties

Competenties
  • Bestuurlijk sensitief
  • Flexibel ingesteld
  • Secuur en accuraat
  • Klik met het team
  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

Gemeente Den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats in de laatste twee weken van november. Dag en tijdstip gaan in overleg met de kandidaat. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur