Projectleider Vastgoedontwikkeling

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
115 32 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 okt 2025

Omschrijving

In het team Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed werken we aan de nieuwe woon- en werkgebieden in de gemeente. De ambitie is gericht op het bouwen van 4800 woningen en 12 hectare nieuw bedrijventerrein. Concreet werken we nu aan projecten gericht op de bouw van ruim 3200 woningen en starten we met de ontwikkeling van 12 hectare bedrijventerrein.

Taken en verantwoordelijkheden
Als projectleider gebiedsontwikkeling ga je aan de slag met een aantal locaties.

  • In Vinkeveen zorg je ervoor dat het centrumplan Vinkeveen kan worden uitgevoerd. Je rondt de anterieure overeenkomst met de ontwikkelaar af, ziet toe op het naleven van de afspraken, je zorgt ervoor dat de RO collega's aan de slag kunnen met het planologisch juridische mogelijk maken van de ontwikkeling en je coördineert de maatregelen die de gemeente moet nemen met de omliggende infrastructuur.

  • In Mijdrecht ga je aan de slag met het ontwikkelen van 12 hectare bedrijventerrein. Je bewaakt samen met de planeconoom de grondexploitatie, je onderzoekt of en hoe op korte termijn de eerste kavels kunnen worden uitgegeven en je zorgt ervoor de de rest van het terrein op termijn kan worden uitgegeven. In dat kader zoek je nadrukkelijk de afstemming met de provincie Utrecht die de naastliggende N201 gaat verleggen hetgeen randvoorwaardelijk is voor de ontwikkeling van het bedrijventerrein.

  • Eveneens in Mijdrecht ontwikkel je een voormalige schoollocatie. Die locatie wordt deels verkocht aan een marktpartij die via een Tender is gecontracteerd. Het andere deel wordt ontwikkeld samen met een corporatie gericht op wonen en zorg. Jij zorgt ervoor dat het gele proces goed verloopt.

  • Tenslotte begeleid je een traject gericht op het verbeteren van het recreatieve vaarverkeer richting de Vinkeveense plassen. Middels een doorgraving van een perceel dat in handen is van een aantal particulieren wil de gemeente de plassen beter bereikbaar maken. Jij begeleidt het traject gericht op het krijgen van overeenstemming met grondeigenaren, je zorgt ervoor dat het bestemmingsplan kan worden afgerond (samen met RO collega's) en je zorgt ervoor dat er ook een verbetering van de fietspadenstructuur kan ontstaan.

De locaties vragen om een ervaren projectleider voor circa 32 uur per week. De locaties staan allen volop in de belangstelling. Van zowel inwoners, bedrijven als de politiek. Ruime ervaring met het werken in een lokale politieke context is een must bij deze projecten.

Als projectleider sta je er overigens niet alleen voor. Het team heeft ook projectondersteuners waarmee je samenwerkt. Zij ondersteunen je met de praktische zaken in je project. Daar staat tegenover dat we van jou verwachten dat jij hen ook verder brengt in hun ontwikkeling.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider vastgoed-/gebiedsontwikkeling bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het coachen van projectondersteuner. (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling bij een gemeente (max 30 punten);

    • < 5 jaar (0 punten);

    • 5 < 10 jaar (15 punten);

    • >10 jaar (30 punten).

  • Aantoonbare werkervaring met herontwikkelling van woningbouwlocatie én bedrijventerreinen (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (25 punten);

  • Een maximaal uurtarief van 115- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker (25 punten);

    • Tarief lager dan 105- (25 punten);

    • Tarief tussen de 105 en 115 (15 punten);

    • Tarief hoger dan 115 (0 punten).

Competenties

  • Politieke sensitiviteit

  • Houdt het overzicht

  • Communicatief vaardig.

Organisatie en team

Groen en waterrijk
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt de gemeente De Ronde Venen in een groen en waterrijk gebied. Met daarin acht verschillende dorpen, namelijk Mijdrecht, De Hoef, Wilnis, Amstelhoek, Waverveen, Vinkeveen, Baambrugge en Abcoude, is het werken altijd dynamisch. De inwoners van De Ronde Venen hechten veel waarde aan het leven in de groene en waterrijke leefomgeving. Tegelijkertijd grenst De Ronde Venen aan de metropool Amsterdam met de voordelen van de grote stad. Dit vraagt om lange termijn visies. Voor wonen, infrastructuur, ondernemen, duurzaamheid en milieu.

Werken bij Gemeente De Ronde Venen
De gemeente is met circa 320 collega’s één van de grootste werkgevers van De Ronde Venen. We zijn een organisatie met ambitieuze medewerkers, korte lijnen en een informele werksfeer. Vanuit het gemeentehuis in Mijdrecht werken we hard om te zorgen voor een prettige leef- en woonomgeving voor ruim 43.000 inwoners. Natuurlijk zetten we ons ook in voor bedrijven en instellingen in de omgeving.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 15 oktober 2025 De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 oktober bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur