Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland
Begindatum:
19 jan 2026Einddatum:
19 jul 2026Publicatiedatum:
23 dec 2025Gemeente Dantumadiel is een jonge, ambitieuze gemeente met een sterke ambitie: we zijn dichtbij, toegankelijk en benaderbaar voor onze inwoners. En we bouwen daarvoor aan een moderne en wendbare organisatie.
De organisatie heeft de basis op orde, maar staat voor een fase van doorontwikkeling. De nadruk ligt op het toekomstbestendig maken van de organisatiestructuur en -formatie, het optimaliseren van processen en het verder versterken van het leiderschap. Daarbij rekening houdend met een cultuur waarin eigenaarschap, samenwerking en leren centraal staan.
Door het vertrek van de algemeen directeur/gemeentesecretaris zoeken wij een interim-directeur. Iemand die met een frisse blik en vanuit ruime ervaring deze organisatieontwikkelingen zelfstandig en voortvarend vorm geeft.
De opdrachtnemer ontwikkelt en implementeert een organisatiebrede veranderstrategie die aansluit bij de visie en kernwaarden van Dantumadiel. De focus ligt op:
Als directeur organisatieontwikkeling & bedrijfsvoering maak je deel uit van de directie. Samen met de gemeentesecretaris, de andere directeur en de teammanagers vormen jullie het Managementteam (MTD). De opdracht kan op detacheringsbasis worden uitgevoerd, maar niet als zelfstandige.
Dantumadiel is een levendige plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân. Er wonen 19.000 eigenzinnige, authentieke mensen in 11 dorpen. De gemeente heeft weidse vergezichten en unieke natuur. We willen dat onze inwoners gelukkig zijn in hun omgeving. Samen met inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.
Dantumadiel is een dynamische en compacte organisatie. Collega's van verschillende teams werken veel samen en er zijn korte lijntjes. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en werkt aan diverse en uitdagende projecten. We trekken op met andere gemeenten, de provincie en andere partijen om onze doelen te bereiken. We zorgen voor elkaar en kunnen op elkaar rekenen. We geloven in de kracht en het talent van onze medewerkers, van jonge starters tot ervaren professionals. We willen jong talent de kans geven om zich te ontwikkelen. Als een jonge, ambitieuze organisatie bieden we veel ruimte om te groeien en anderen te helpen in hun ontwikkeling.
Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria.
Optie tot verlenging: De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 2 keer voor telkens maximaal 3 maanden.
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Overig algemeen:
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4. De administratieve partner behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.