Beleidsmederker Groen en Landschap

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 28-32 Overijssel

Begindatum:

20 okt 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In verband met langdurige ziekte zijn we voor een periode van een half jaar (met optie tot verlenging) op zoek naar een Beleidsadviseur Groen en Landschap voor verschillende opdrachten in de openbare ruimte.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden:

  • Het Bomenbeleid moet worden afgerond en met een voorstel aangeboden worden aan het college en de gemeenteraad.

  • In het nieuwe beleid staan veel acties die de komende periode uitgewerkt en uitgevoerd moeten gaan worden.

  • De beleidsadviseur Groen en Landschap levert inbreng voor de plannen en ontwerpen en toetst deze. Daarbij is het belangrijk dat er oog is voor de beheerbaarheid van het plan en voor andere opgaven in de openbare ruimte.

  • Tot de taken van de beleidsadviseur behoren ook het beantwoorden van vragen van inwoners, het afhandelen van meldingen en (mee) organiseren van groene evenementen zoals de Boomplantdag.

  • Een andere belangrijke taak is het opstellen van een uitvoeringsplanning voor de vervangingsopgave die er ligt voor het groen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker Groen binnen een gemeentelijke instelling;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het schrijven van beleidsstukken.

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO-master niveau. (20 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker Groen of vergelijkbaar binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met schrijven van beleidsnotities en College en Raadsvoorstellen (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van projecten op het gebied van de Groene Openbare Ruimte (20 punten).

Competenties

  • Resultaat gericht;

  • Oplossingsgericht;

  • Communicatief vaardig (schriftelijk en mondeling);

  • Samenwerken;

  • Bestuurlijk sensitief;

  • Groene vingers en een groen hart.

Organisatie en team

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dalfsen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dalfsen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur