Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Brummen
Logo van Gemeente Brummen

Vakspecialist Omgevingsvergunningen/plantoetser bouw

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

In deze functie ben je verantwoordelijk voor:
  • Het zelfstandig toetsen van aanvragen van omgevingsvergunningen aan geldende wet- en regelgeving (met name toets aan het omgevingsplan);
  • Het, ingeval van strijdigheid met het geldende omgevingsplan (eventueel in samenspraak met collega RO-adviseur), maken van een afweging om wel/geen medewerking te verlenen aan een BOPA;
  • Het verstrekken van informatie en geven van advies aan inwoners en bedrijven omtrent omgevingsvergunningen en vergunningvrije bouwmogelijkheden;
  • Het zelfstandig (eventueel in samenspraak met RO-adviseur of jurist) afhandelen van bezwaar- en beroepschriften.
De advisering aan collega's (RO-adviseurs en andere vakspecialisten) bij de totstandkoming van omgevingsvergunningen en omgevingsplannen en in handhavingsprocedures. In een twee wekelijkse overlegstructuur met de RO-adviseurs geef je vanuit jouw specialisatie richting aan afwegingen over het wel of niet verlenen van medewerking aan ruimtelijke initiatieven. Toetsen van bouwaanvragen aan het omgevingsplan. Het gaat daarbij om het ruimtelijke deel. Daar wordt een zogenoemde bouwsteen van gemaakt die aan de vergunningsverlener wordt overgedragen om aan de vergunning toe te voegen, die aan de aanvrager kan worden verleend.

In deze functie:
  • Beoordeel je ingekomen aanvragen omgevingsvergunningen.
  • Check je beleid, wet- en regelgeving.
  • Stel je daadwerkelijke omgevingsvergunningen op en houd je de werkvoorraad en relevante termijnen bij;
  • Ben jij degene bij wie inwoners en ondernemers zich kunnen melden voor vragen over bouwplannen en mogelijkheden.
  • Beantwoord je telefonisch bouwvragen. We krijgen als gemeente veel vragen die mensen hebben over de (on)mogelijkheden om te kunnen bouwen. Veel zaken zijn telefonisch op te lossen, en dit is een belangrijk deel van de werkzaamheden van de bouwplantoetser.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding AWB I;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingsvergunningen / bouwplantoetser;
  • Beschikbaar om tenminste 24 uur per week op locatie te werken;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening en planologie of rechten (10 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding AWB 2 (10 punten);
  • Beschikbaar om te starten per medio november voor gemiddeld 36 uur per week (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het omgevingsrecht (Omgevingswet en alle aanverwante wet- en regelgeving betreffende de fysieke leefomgeving), benoem waar dit is opgedaan (10 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Accuraat
  • Analytisch
  • Betrokken
  • Collegiaal
  • Samenwerken (teamspeler)
  • Taalvaardig
  • Communicatief sterk
  • Zelfstandig werken
  • Integer
  • Resultaatgericht
  • Politieksensitief
Je houdt van dynamiek en werken in een een politieke en maatschappelijke context past bij je.

Organisatie en team

Gemeente Brummen

De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie. De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto Wij werken voor Brummen. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieproces

  1. Beoordeling Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    Beoordeling cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Stap 2: Selectie Alle cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    Beoordeling van de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Brummen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Brummen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 9 CAO Gemeenten. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 november 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 4 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 6 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr