Logo van Gemeente Culemborg
Logo van Gemeente Culemborg

Regisseur Binnenstad Culemborg

Ridderstraat 250, 4100 AC Culemborg, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

10 jul 2026

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 12

Omschrijving

Vacature Regisseur Binnenstad Culemborg

Ben je iemand die samenwerking en sfeer in een binnenstad interessant vindt? Werk je graag aan concrete problemen en breng je mensen met elkaar in verbinding? Ben je energiek dan ben je de aangewezen persoon voor deze functie!

Wat ga je doen?

Je staat in contact staan met de stad (winkeliers, horecaondernemers, pandeigenaren, toeristische ondernemers en actieve inwoners) en weet de brug te slaan tussen wat in de stad gebeurt en wat daar voor nodig is. Je maakt deel uit van de stichting Collectief Centrum Culemborg. Je werkt nauw samen met adviseur Binnenstad van de gemeente. De invulling betreft zowel regie op uitvoering als strategie. We werken gezamenlijk aan het fundament; dat zijn de stenen, de winkels, de sfeer, de verbinding. Een belangrijk doel is het beperken van de leegstand.
In de functie zijn de volgende taken opgenomen:

Stakeholdermanagement

  • Je hebt een verbindende rol tussen ondernemers, gemeente, vastgoed, cultuur, bewoners, politiek en leveranciers
  • Signaleren van knelpunten en agenderen in passende gremia
  • Gesprekken met en ondersteunen van ondernemers en vastgoedeigenaren.
  • Contacten onderhouden met initiatiefnemers en bewoners binnenstad
  • Bijeenkomsten organiseren/ communiceren
  • Periodiek overleg en nauwe samenwerking adviseur binnenstad gemeente

Positionering binnenstad & merk CLMBRG

  • Doorontwikkeling merk CLMBRG Gastvrijstad
  • Vertalen van bezoekerssegmenten naar activiteiten en campagnes
  • Positionering binnenstad
  • B.R.U.I.S. (Betover de Klant, Realiseer droomomgeving, Uit je ondernemerschap, Investeer in samen, Stuw nieuw succes)

Rapportage & monitoring

  • Periodieke reflectie en rapportage
  • Zichtbaar maken van behaalde resultaten

Ondernemersbegeleiding

  • Begeleiding van nieuwe en verplaatsende ondernemers
  • Gesprekken, opvolging, contactbemiddeling gemeente/vergunningen/ODR, escalaties
  • Verkenning en advisering bij interesse voor de binnenstad

Pandenbank & makelaarscontact

  • Bijhouden van database met beschikbare panden
  • Gesprekken met makelaars en vastgoedpartijen
  • Meedenken over tijdelijke invulling of transitie a.d.h.v. doelgroepenanalyse, plint, compacte binnenstad en voorkeuren

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met Binnenstadsmanagement
  • Aantoonbare recente kennis en ervaring met projecten in Binnensteden
  • Aantoonbare kennis en ervaring met visieontwikkeling in Binnensteden

Wensen en competenties

Competenties

  • Je bent iemand die samenwerking en sfeer in een binnenstad interessant vindt.

  • Je werkt graag aan concrete problemen en brengt mensen met elkaar in verbinding.

  • Je bent energiek.

Organisatie en team

Waar kom je te werken?

Met 30.000 inwoners is Culemborg een relatief kleine gemeente. We hebben grote ambities; nieuwe ontwikkelingen en unieke initiatieven ontstaan vanuit de (maatschappelijk) betrokken inwoners in onze stad. Dat voel je in de stad. Samen met hen houden we onze stad vitaal en van deze tijd. Wandel je vanuit een van de twee kantoorlocaties naar buiten, dan kom je terecht in een mooie, historische binnenstad met een sfeervolle markt of loop je door de natuur langs de rivier de Lek.
Als gemeente kijken we wat er leeft in onze samenleving en stemmen we daar ons handelen op af. Zo is (burger)participatie en resultaatgericht werken belangrijk voor ons.

Gespreksinformatie

Tijdens een verificatiegesprek worden getoetst op; Voornoemde criteria, de competenties en advies- en communicatievaardigheden worden getoetst in een met de kandidaat te voeren gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Beoordelingswijze

BPKV: Prijs-kwaliteitscore (hoogste), daarna Tarief (laagste)

Optie tot verlenging: Ja, max 3 jaar

Functieschaal:
10

Werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr