Tactisch inkoopadviseur Sociaal Economisch Domein

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 mrt 2024

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 feb 2024

Tactisch inkoopadviseur Sociaal Economisch Domein
Het team Inkoop binnen de Gemeente Breda is een team dat volop in ontwikkeling is. Vanwege de transitie waar het team in zit, zijn we op korte termijn op zoek naar een inkoopadviseur die het team komt ondersteunen bij het inkopen en aanbesteden in het Sociaal Economisch Domein.

Als Inkoopadviseur ben jij dé sparringpartner voor de ketens Jeugd, Wmo & Participatie van de gemeente Breda op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Binnen de gemeente bouw je een netwerk op, waardoor je de afdelingen steeds beter leert kennen en de afdelingen jou steeds beter leren kennen. Je ondersteunt het inkoopproces van A-Z en geeft advies over uiteenlopende inkoopvraagstukken. De afdelingen weten jou te vinden voor verschillende soorten aanbestedingen; van enkelvoudig onderhands, tot aan Europese aanbestedingen.

Wil jij onderdeel zijn van een dynamisch team dat zich blijft ontwikkelen? Lees dan verder!

Wat ga je doen?
Je zorgt in samenwerking met de andere collega’s van het team voor het verder professionaliseren, ontwikkelen en ondersteunen van de inkoopfunctie binnen de gemeente. Je focus ligt op het adviseren over, en in samenwerking met je interne opdrachtgever uitvoeren van aanbestedings-trajecten.

Je adviseert je interne opdrachtgever over de mogelijkheden en aanpak om, met behulp van een passende strategie, te komen tot een juiste contractvorm en leverancierskeuze. Hiervoor werk je samen met een strategisch inkoopadviseur Sociaal Economisch Domein. Ook zorg je samen met collega’s van team Juridische Zaken voor het vastleggen van gemaakte afspraken in contracten. Je adviseert, begeleidt en ondersteunt aanbestedingstrajecten. Het opstellen van offerteaanvragen, bestekken en aanbestedingsdocumenten behoort tot de werkzaamheden. Hierbij krijg je ondersteuning van een inkoop assistent.

We zoeken jou!
We zoeken een collega die een werk- en denkniveau heeft op minimaal HBO-niveau en bij voorkeur een opleiding NEVI 1, Bestuurskunde, Bedrijfseconomie, HBO-Rechten, Management en Recht, Facility Management of iets soortgelijks heeft afgerond.

Ervaring met de procedure voor Sociale en Andere Specifieke Diensten (SAS) en digitale ondersteuning van inkoopprocessen (Mercell) is een pré.

Ervaring met aanbestedingen ter verwerving van ondersteuning uit de Jeugdwet, Wmo en/of Participatiewet is een pré.

De volgende eigenschappen vinden we belangrijk:

  • Je hebt een ‘stevige’ persoonlijkheid: Je luistert goed, kijkt in de spiegel en neemt vervolgens zelfstandig beslissingen.

  • Je bent open, aanspreekbaar en werkt graag samen.

  • Je houdt van multitasken. Je bent verantwoordelijk voor verschillende, uiteenlopende taken waartussen je gedurende de week wisselt. 

  • Je speelt proactief in op wensen en behoeften van interne klanten en betrekt anderen daarbij als dat nodig is.

  • Je bent verbindend: Je bent dus in staat om een constructieve werkrelatie op te bouwen met interne klanten en externe spelers. Enerzijds ben je empathisch en begripvol ingesteld. Anderzijds ben je ook duidelijk en open.

  • Je bent flexibel: je kunt goed prioriteiten stellen en hebt het vermogen om je aan te passen aan bepaalde situaties als dat nodig is.

  • Je doorziet en speelt in op relevante (bv. politiek-bestuurlijk relevante of maatschappelijke) ontwikkelingen en vertaalt dit in concreet handelen.

  • Verder is het belangrijk om te weten dat er binnen het team inkoop wordt gewerkt aan verdere professionalisering van de inkoopfunctie. We vragen je dan ook om een actieve en constructieve inbreng in dit proces.

Wie zijn wij?
Jouw thuisbasis is het Team Inkoop. Dit team bestaat uit twee deelteams te weten het Subsidiebureau en het deelteam Inkoop. Je gaat werken vanuit het deelteam Inkoop met in totaal zo’n medewerkers. In het team ontmoet je 10 inkoopadviseurs, twee contractbeheerders twee operationeel inkopers en een inkoop assistent. Samen met je directe collega’s zorg je ervoor dat de organisatie efficiënt, rechtmatig en gemakkelijk kan inkopen. Natuurlijk wil Breda inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid. 

Dat doen we hybride (thuis en op kantoor) met een goede balans tussen werk en privé. Je hebt een teamleider en alle ondersteuning om je persoonlijk te ontwikkelen. Dat vinden we belangrijk. En je inwerkperiode? Die organiseren we natuurlijk op kantoor, niet digitaal. Zo zorgen wij dat jij goed bij ons kunt landen.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2024 is vastgesteld op € 233.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2024 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 221. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier). Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren van (Europese) aanbestedingen. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft relevante inkoopopleidingen gevolgd zoals NEVI 1 of soortgelijk. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het uitvoeren van de procedure voor Sociale en Andere Specifieke Diensten (SAS). Dit moet blijken uit het cv waarin de SAS-trajecten expliciet worden benoemd.

  • Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met Mercell Source to Contract. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal twee jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft ervaring met aanbestedingen ter verwerving van ondersteuning uit de Jeugdwet, Wmo en/of Participatiewet. Dit moet blijken uit het cv.

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.