thumbnail
thumbnail

Senior Communicatieadviseur Bestuur

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum
36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2024

Einddatum:

28 feb 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 jun 2024

Type inzet
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

Senior Communicatieadviseur Bestuur
Het Team Communicatie van de gemeente Breda geeft tactisch, operationeel en strategisch communicatieadvies. Communicatie draagt hiermee bij aan de maatschappelijke opgaves in Breda en de profilering van de stad. Ter versterking van dit team zijn wij op zoek naar een senior communicatieadviseur Bestuur.  In de helft van de tijd  deze adviseer en ondersteun je een wethouder op gebied van communicatie. De anndere  helft van je tijd ver vul je de rol van  Persvoorlichter.

Wat ga je doen?

  • Je  bent een sparringpartner voor de wethouder en adviseert over diverse vraagstukken. Dit kan gaan over de performance van de wethouder, openbare en politieke optredens, strategisch communicatieadvies op inhoudelijke projecten. Maar ook over kleine en grote crises rondom dossiers van de bestuurder, dan wel zijn of haar persoon.

  • Je acteert binnen een bestuurlijk speelveld op gemeentelijk en regionaalniveau met de daarbij behorende gevoeligheden en risico’s.

  • In de rol van persvoorlichter woon je  persbriefings bij en bereidt je mediaoptredens van alle wethouders voor.

  • Je bent verantwoordelijk voor diverse werkzaamheden zoals het schrijven van persberichten en versturen van persberichten, voorbereiden van informatieavonden en stelt verhaallijnen op politiek gevoelige dossiers.

  • Je staat in nauw contact met de newsroom, begeleid je waar nodig interviews of media-optredens en adviseer je bestuurders en je collega-communicatieadviseurs over de inzet van interviews, persberichten en persuitnodigingen. In totaal verzorg je met twee andere collega's de persvoorlichting bij gemeente Breda.

  • Je meet en analyseert uitgaande berichtgeving via nieuwsdashboards.

  • Je draait mee in het perspiket en vervult een rol in crisiscommunicatie in geval van een crisis.

We zoeken jou!
De rol van een wethouder gaat 24/7 door, 7 dagen per week. Dit vraagt behoorlijk wat van jouw flexibiliteit. Je bent altijd bereikbaar voor het opzetten van de strategie en/of woordvoeringslijn op de portefeuilles van je wethouder. Dit stem je met elkaar af.  Daarnaast staan collega-adviseurs klaar om met je te sparren.

  • Je beschikt over minimaal hbo werk -en denkniveau.

  • Je hebt ruime ervaring als communicatieprofessional en je hebt ervaring als woordvoerder bij voorkeur in een politiek bestuurlijke omgeving.

  • Je communiceert duidelijk en effectief.

  • Je hebt actuele kennis van het veranderende (online en social media) landschap en hebt ervaring met online monitoring.

  • Je bent in staat om te navigeren binnen politieke verhoudingen.

  • Je hebt strategisch inzicht in complexe communicatieve vraagstukken en bent bekwaam in crisiscommunicatie.

  • Je staat bekend als uitstekende luisteraar, teamspeler, stressbestendige, proactieve en gezellige collega.

Wie zijn wij?
Breda is een geweldige stad om te wonen, werken, leren en leven. De negende stad van het land, met ruim 188.000 unieke inwoners, een gunstige ligging, een historisch stadshart en veel groen. Maar Breda is méér dan het mooiste meisje van de klas. Breda heeft grootstedelijke ambities om nog meer kwaliteit aan de stad toe te voegen.

Het team Communicatie van de Gemeente Breda bestaat uit 28 enorm betrokken communicatieprofessionals. We dragen met onze kennis bij aan maatschappelijke opgaves. Team Communicatie bestaat uit vier expertiseteams waar je collega’s treft met dezelfde kennis en rol. Aan de maatschappelijke opgaves wordt samengewerkt met collega’s vanuit verschillende expertises in multidisciplinaire focusteams. We luisteren naar ‘de stad’, monitoren de belangrijkste thema’s en komen in actie waar nodig en wenselijk. We communiceren online en offline en kijken welke manier van communiceren past bij onze verschillende doelgroepen. We sluiten aan bij innovaties en experimenteren met nieuwe ontwikkelingen. Meer weten over de stad of organisatie? Lees meer over de Gemeente Breda

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Senior Communicatieadviseur Bestuur die deze organisatie zoekt?