Projectleider Parkeerregulering

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 20 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Introductie

Parkeren is geen doel op zich. Het draagt bij aan de bereikbaarheid, toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van de stad — zowel in het centrum als in de omliggende woonwijken. Goede parkeerfaciliteiten, korte loopafstanden tot de bestemming en minimale overlast door fout gestalde voertuigen zijn hierin bepalend.

Het Parkeerbedrijf Breda voert een deel van het gemeentelijk mobiliteitsbeleid uit. De twee kerntaken zijn:

  • Het exploiteren en beheren van parkeergarages en parkeerterreinen binnen de mobiliteitsketen;
  • Het reguleren van het gebruik van parkeerruimte in de openbare ruimte, met als doel een evenwichtige en doelmatige verdeling van beschikbare parkeervoorzieningen.

Zo leveren we een directe bijdrage aan een gastvrije, toegankelijke en bereikbare stad.
Voor de uitvoering van een afgebakend project zoeken wij tijdelijke externe inzet in de vorm van een ervaren projectleider parkeerregulering. De opdracht betreft het projectmatig invoeren van parkeerregulering in bestaande wijken rondom het centrum van Breda. Het betreft géén structurele uitbreiding van het team, maar een tijdelijke inzet voor de duur van het project.

Werkzaamheden

De opdracht omvat onder andere:

  • De invoering van parkeerregulering in Haagpoort en Doornbos in het najaar van 2025.
  • De tweede fase van Boeimeer in het voorjaar van 2026.
  • De verdere uitrol van regulering in het aangewezen gebied na de gemeenteraadsverkiezingen.
  • De inzet is tijdelijk en gekoppeld aan de looptijd van het project. De projectleider werkt zelfstandig, in nauwe afstemming met het team Parkeren en relevante interne en externe stakeholders.

Verantwoordelijkheden

De projectleider:

  • Je voert regie op de reguleringstrajecten en bewaakt daarin de GOTIK-aspecten: Geld, Organisatie, Tijd, Informatie en Kwaliteit;
  • Je stemt af met bewoners, ondernemers, andere belanghebbenden en interne collega's;
  • Je bewaakt de planning en stelt bestuurlijke voorstellen op;
  • Je koppelt proactief en regelmatig terug aan de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever;
  • Je stemt nadrukkelijk af met het functioneel operationeel beleidsteam over de planning, aanpak en fasering van de reguleringsprojecten.

Daarnaast denken we graag mee over bredere parkeer- en beleidsvraagstukken, waarbij expertise op het gebied van regulering van meerwaarde is.
We zoeken iemand die per 1 december beschikbaar is, zodat een soepele overdracht van lopende trajecten en dossiers kan plaatsvinden. De inzet betreft een periode van één jaar, voor 16 tot 20 uur per week, waarna verlengingen mogelijk zijn. De projectleider moet op korte termijn de lopende trajecten kunnen oppakken, implementeren en afronden binnen de gestelde termijnen - met oog voor draagvlak en zonder maatschappelijke of politieke onrust.

Eisen

  • U heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • U bent bereid minimaal 2 dagen per week (dinsdag en donderdag) op kantoor in Breda te werken. Dit moet blijken uit het CV.
  • U heeft in de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaar ervaring als projectleider met parkeerreguleringsprojecten en/of met beleidsontwikkeling en -advies gegeven op het gebied van parkeren. Dit moet blijken uit het cv.
  • U heeft in de laatste 4 jaar, minimaal 2 jaar ervaring opgedaan heeft binnen een overheidsinstelling. Dit moet blijken uit het cv.
  • U heeft in de laatste 4 jaar, aantoonbare ervaring opgedaan met bewoners- en ondernemers communicatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • U beschikt over actuele kennis van de systemen die nodig zijn voor het opzetten en beheren van een digitale parkeerketen. Dit moet blijken uit het cv.
  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.
  • Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten. Geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten.
  • U bevestigt dat met het gehanteerde tarief de Wet Normering Topinkomens niet wordt overschreden.
  • U bent akkoord dat interne kandidaten voorrang krijgen op externe werving.
  • Na gunning van de opdracht wordt een VOG (met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53) geüpload.
  • U verklaart zich akkoord dat in onderling overleg afspraken gemaakt kunnen worden over wijziging van het aantal uren per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • U heeft in de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaar ervaring als projectleider voor reguleringstaken binnen een gemeente met meer dan 150.000 inwoners.
  • U kan projectmatig werken en dit is aantoonbaar via opleiding of trainingen. Het cv bevat expliciete verwijzingen naar relevante opleidingen of trainingen (zoals PRINCE2, IPMA, Agile/Scrum).
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Strategisch en tactisch inzicht
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Omgevingsbewustzijn: kent het krachtenveld rond parkeren en kan hierop anticiperen
  • Communicatieve en adviesvaardigheden (mondeling en schriftelijk)
  • Hands-on mentaliteit

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Je komt terecht in het team Parkeren van de Gemeente Breda. Een betrokken en ambitieus team dat werkt aan slimme, duurzame en klantgerichte parkeeroplossingen. We zetten ons dagelijks in voor een toegankelijke en leefbare stad. Binnen het team hechten we veel waarde aan samenwerking, transparantie en resultaatgericht werken. Jij werkt zelfstandig, maar altijd in verbinding met collega's.

Gespreksinformatie

De datum woensdag 15 oktober(ochtend) is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Vragen kunnen gesteld worden tot en met: vrijdag 26 september 10:00.
Kandidaten kunnen worden aangeboden tot en met: woensdag 8 oktober 08:00.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur