Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider burgerzaken / Coördinator balie

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 Noord-Brabant

Begindatum:

1 nov 2022

Einddatum:

1 nov 2023

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

16 sept 2022

Omschrijving van de opdracht

Projectleider burgerzaken / Coördinator balie

Ben jij die projectleider burgerzaken / coördinator balie, die team balie tijdelijk komt versterken.

Duizendpoot met een hart voor burgerzaken.

De afdeling Publiekszaken is een belangrijk gezicht van de gemeente Breda en staat direct in verbinding met de Bredase inwoners, bedrijven en instellingen. Samen met team Klant Contact Centrum (KCC) zorgt team Balie ervoor dat klanten zich welkom en geholpen voelen.

De afdeling levert top-dienstverlening via de balie, telefoon, post, e-mail, webdiensten en social media. De afdeling draagt ook bij aan het voorkomen en bestrijden van fraude.

Om te zorgen dat alles op rolletjes loopt binnen team balie zoeken we tijdelijk een projectleider de afdeling verder brengt.

Als project leidend coördinator ben je zelfstandig verantwoordelijk voor afdelingsbrede (verbeter)trajecten, procesoptimalisaties en inkoop- en aanbestedingstrajecten. Binnen de opdracht ga je aan de slag binnen het vakgebied burgerzaken en focust je opdracht zich op onderstaand op te leveren deelprojecten:

  • Je bent verantwoordelijk voor het op te leveren resultaat

  • Je stimuleert samenwerking in de (deel)projecten waarvoor jij verantwoordelijk bent

  • Je bent eindverantwoordelijk voor het te behalen van de opdrachten.

  • Je informeert en adviseert het MT Publiekzaken

Als tijdelijke projectleider, ga je aan de slag met de volgende opdrachten:

  • ‘’Implementatie’’ nieuwe leverancier verkiezingslogistiek

in 2022 is de aanbesteding doorlopen, in 2023 wordt het 8 jaar durende contract geïmplementeerd. Binnen scope van deze opdracht wordt gezocht naar een ervaren projectleider verkiezingen die eindverantwoordelijk is voor de succesvolle implementatie van deze leverancier. Als projectleider maak je tevens sluitende afspraken met de leverancier welke zorgen structurele borging van de werkzaamheden binnen de opdracht. Vanaf november 2022 start de voorbereiding implementatie. De kandidaat zorgt voor afstemming en overdracht en zorgt dat de overgang naar nieuwe leverancier leiden tot geconcretiseerde afspraken binnen het nieuwe contract. Afronding van het traject is uiterlijk 17 maart 2023, met piek werkzaamheden rondom verkiezingen.    
 

  • Uitwerken aanbestedingscyclus afdeling Publiekszaken

Ten aanzien van de borging van de rechtmatigheid in aanbestedingsprocedures wordt gezocht naar een kandidaat die ervaring heeft met het begeleidden van deze trajecten. Onderdeel van deze opdracht is;

  • Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het Europees aanbesteden van het thuisbezorgen reisdocumenten. Het totale aanbestedingsproces inclusief programma van eisen en wensen worden door jou opgeleverd, zodanig dat uiterlijk 01-01-2023 gestart kan worden met de uitvoer door de nieuwe contractpartner. Concreet zorg je voor;

    • Een programma van eisen en wensen

    • Geconcretiseerd implementatieplan

    • Gedetailleerde afspraken gemaakt en contractueel vastgelegd met nieuw geselecteerde leverancier

  • Aanbesteding huisbezoeken LAA. De gemeente Breda werkt samen met gespecialiseerde bureaus om huisbezoeken uit de LAA uit te laten voeren. Voor deze te doorlopen aanbesteding ben jij de inhoudelijk specialist die vanuit jouw kennis en ervaring op dit onderdeel de volgende zaken oppakt;

    • Een programma van eisen en wensen

    • Geconcretiseerd implementatieplan

    • Gedetailleerde afspraken gemaakt en contractueel vastgelegd met nieuw geselecteerde leverancier

  • Opstellen aanbestedingskalender voor de komende 6 jaar. Deze kalender, met bijbehorende detailplanning lever je uiterlijk 01-05-2023 op.

 

  • Verbetering gemeentebrede dienstverlening.

Binnen de afdeling Bedrijfsvoering en Publiekszaken wordt impulsgeld vrijgemaakt om gemeentebreed de dienstverlening te verbeteren. Vanuit jouw rol als zelfstandig projectleider zorg jij tijdelijk voor de rol in de gemeentebreed  leidende functie en ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de uitvoer van deelprojecten die opgepakt worden door de afdeling Publiekszaken. De deelprojecten die heden gedefinieerd zijn, zijn;

  • Meten gemeentebrede dienstverlening en ontwikkelen van een bijbehorend dashboard dat MT’s gemeentebreed inzichtelijk maakt welke onderdelen zij kunnen verbeteren. Je gaat zelfstandig opweg met de opgehaalde resultaten en adviseert hoe verbetertrajecten ingezet kunnen worden om specifieke dienstverleningsprocessen geoptimaliseerd kunnen worden vanuit het klantperspectief.

Verbeteringsmanager digitale dienstverlening. Vanuit jouw ervaring op het gebied van digitale dienstverlening neem je de regie in de start en doorontwikkeling van digitale dienstverleningsprocessen op het gebied van burgerzaken. In deze opdracht zoek je naar mogelijkheden om verdere digitale dienstverlening een impuls te geven en ga je actief opzoek naar mogelijkheden om deze op te pakken. Als concreet resultaat lever je een adviesrapport digitale dienstverlening burgerzaken op.

In deze functie zijn dienstverlenende vaardigheden, ervaring in de rol van projectleider en inhoudelijke kennis van en ervaring met burgerzakenprocessen en -regelgeving leidend. Je beschikt over de gemeentebrede competenties resultaatgerichtheid en klantgerichtheid.

Overige eisen:

  • Je hebt minimaal een HBO werk en denkniveau

  • Je hebt een diploma BOBZ / BABZ

  • Je hebt aantoonbaar ervaring met BRP specialistische werkzaamheden

  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het project LAA

  • Je hebt actuele kennis van en zeer ruime recente ervaring met het vakgebied Burgerzaken in een inhoudelijke senior functie.

  • Je hebt minimaal 5 verkiezingen gedraaid als zelfstandig projectleider.

Ben jij die ervaren burgerzakenkracht die het team balie tijdelijk komt versterken? Is de rol van projectleider en coach je op het lijf geschreven? En hou jij ervan als dienstverlening dagelijks de rode draad is in je werkzaamheden? Dan zoeken we jou om deze klus te klaren!

We zoeken een projectleider, die handig communiceert. Je werkt graag in een hectische omgeving en houdt het hoofd koel. Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld. Je schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden. Je neemt zelf verantwoordelijkheid voor je werk en het teambelang en toont je betrokken.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.