Historisch Medewerker

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

20 jan 2025

Einddatum:

31 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 dec 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Historisch Medewerker

Wat ga je doen?

Stadsarchief Breda beheert zo’n twaalf kilometer archief, honderdduizenden foto’s en duizenden boeken. Onze collecties zijn voor het allergrootste deel openbaar. Iedereen mag ze inzien, er zijn eigen onderzoek mee doen.  Als historisch medewerker van het stadsarchief help je bij het doen van onderzoek. Zowel in de studiezaal als digitaal. Verder werk je mee aan verschillende projecten van het Stadsarchief Breda.
 

  • Je werklocatie is het stadsarchief

  • Je helpt bezoekers van onze studiezaal op weg in het archief.

  • Je beantwoordt onderzoeksvragen van collega’s en draait mee in een aantal projecten zoals educatieve projecten met het voortgezet onderwijs,  het organiseren van de Maand van de Geschiedenis, het voorbereiden van het leggen van Stolpersteine, het verzorgen van rondleidingen binnen het stadsarchief en het met AI (Transkribus) toegankelijk maken van oud-Nederlandse teksten


We zoeken jou!
 

  • Je bent een half jaar, bij voorkeur fulltime, beschikbaar.

  • Je werkt  in ieder geval op dinsdag en donderdag en eens per maand op zaterdag.

  • Je beschikt over een relevante HBO opleiding of kennis op het gebied van archief of geschiedenis.

  • Je bent in staat om zelfstandig te werken en zelfstandig onderzoek te doen.

  • Je weet je goed uit te drukken in  zowel woord als schrift, en communiceert helder en professioneel.



Wie zijn wij?
Stadsarchief Breda verzamelt en bewaart archieven, boeken en collecties die een beeld geven van de historische ontwikkeling van Breda en van het leven van haar bewoners door de tijd. Met oog voor wat er in de samenleving speelt. Onze bronnen zijn openbaar en worden ter inzage gegeven aan iedereen die daar om vraagt. Zij vormen ook de basis voor de verhalen die het stadsarchief wil vertellen over de geschiedenis van de stad. Waarbij voor ons de geschiedenis gisteren al is begonnen.
Lees meer over de Gemeente Breda

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.