Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland
Begindatum:
27 okt 2025Einddatum:
27 apr 2026Publicatiedatum:
9 okt 2025Heb jij een scherpe blik op financiën en wil je er aan bijdragen om onze ambitieuze gebiedsontwikkelingen waar te maken?
In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als financieel adviseur speel je een cruciale rol in het behalen van de ambities om Breda nog mooier te maken en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.
Wij zijn op zoek naar een financieel adviseur met ervaring op het gebied van grote projecten, grondexploitatie en gebiedsontwikkeling.
De huidige financieel adviseur voor een belangrijke gebiedsontwikkeling vertrekt binnenkort.
De gemeente Breda zoekt daarom op korte termijn een ervaren interim-professional die:
Continuïteit waarborgt door de programmamanagers en projectteams te blijven ondersteunen en kennis van de vertrekkende adviseur te borgen.
De functie structureert en overdraagbaar maakt voor een toekomstige vaste medewerker, inclusief een overdrachtsperiode van 2 tot 3 maanden.
De opdracht duurt naar verwachting 6 maanden bij een inzet van 24-32 uur per week.
Werkzaamheden:
Project inrichting en beheersing: Je adviseert en draagt zorg voor de inrichting van de projectstructuur. Waar nodig geef je financieel advies rondom de gebiedsontwikkeling en grondexploitatie samen met de planeconoom.
Subsidiebeheer: Je adviseert bij het aanvragen, uit nutten en verantwoorden van subsidies.
Project rapportages: Je stelt de financiële paragraaf op van de voortgangrapportages voor een diverse groep van betrokkenen (B.v. Raad, Provincie en Rijk)
Eerste aanspreekpunt: Je voert periodiek budgetgesprekken met de programmamanagers en acteert als sparringpartner voor project teams binnen jouw aandachtsgebied.
Cyclische financiële producten: Je stelt begrotingen, jaarrekeningen, bestuurs- en maandrapportages op in samenwerking met inhoudelijke collega's.
Heldere financiële adviezen: Je adviseert gevraagd en proactief over financiële vraagstukken waarbij je complexe financiële informatie vertaalt naar duidelijke en begrijpelijke adviezen voor je collega's.
HBO- of WO-niveau in een bedrijfseconomische of (gemeentelijke) financiële richting.
Minimaal 3 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling, grote projecten en grondexploitatie in een gemeentelijke organisatie.
Expertise in financiële administratie, risicomanagement en gemeentelijke regelgeving (BBV) is een vereiste.
Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling of grondexploitatie.
Uw kandidaat heeft kennis van gemeentelijke regelgeving (BBV – Begroten, besluiten, verantwoorden). Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat is bereid om minstens twee dagen in de week, op maandag en als het werk hierom vraagt op het Stadskantoor of de project locatie in Breda te werken. Dit kan getoetst worden in het gesprek.
Uw kandidaat is bereid om minstens twee dagen in de week, op maandag en als het werk hierom vraagt op het Stadskantoor of de project locatie in Breda te werken.
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.
Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega’s werkt effectief samen om deze doelen te bereiken. Lees meer over de Gemeente Breda.
https://www.werkenbijbreda.nl/
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.
De week van 20 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Vragen kunnen gesteld worden tot maandag 13 oktober 10:00.
Kandidaten kunnen worden aangeboden tot maandag 20 oktober 08:00.
Schaal
Betreft een functie in schaal 11 CAO gemeenten.
Aanvullend
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt?
NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd.
Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie.
Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

