Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel adviseur gebiedsontwikkeling

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

27 apr 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

9 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Introductie

Heb jij een scherpe blik op financiën en wil je er aan bijdragen om onze ambitieuze gebiedsontwikkelingen waar te maken?

In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als financieel adviseur speel je een cruciale rol in het behalen van de ambities om Breda nog mooier te maken en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.

Wat ga je doen?

Wij zijn op zoek naar een financieel adviseur met ervaring op het gebied van grote projecten, grondexploitatie en gebiedsontwikkeling.

De huidige financieel adviseur voor een belangrijke gebiedsontwikkeling vertrekt binnenkort. De gemeente Breda zoekt daarom op korte termijn een ervaren interim-professional die:

  1. Continuïteit waarborgt door de programmamanagers en projectteams te blijven ondersteunen en kennis van de vertrekkende adviseur te borgen.
  2. De functie structureert en overdraagbaar maakt voor een toekomstige vaste medewerker, inclusief een overdrachtsperiode van 2 tot 3 maanden.

De opdracht duurt naar verwachting 6 maanden bij een inzet van 24-32 uur per week en als onderdeel van deze functie voer je onder andere de volgende taken uit:

  • Project inrichting en beheersing: Je adviseert en draagt zorg voor de inrichting van de projectstructuur. Waar nodig geef je financieel advies rondom de gebiedsontwikkeling en grondexploitatie samen met de planeconoom.
  • Subsidiebeheer: Je adviseert bij het aanvragen, uit nutten en verantwoorden van subsidies.
  • Project rapportages: Je stelt de financiële paragraaf op van de voortgangrapportages voor een diverse groep van betrokkenen (B.v. Raad, Provincie en Rijk)
  • Eerste aanspreekpunt: Je voert periodiek budgetgesprekken met de programmamanagers en acteert als sparringpartner voor project teams binnen jouw aandachtsgebied.
  • Cyclische financiële producten: Je stelt begrotingen, jaarrekeningen, bestuurs- en maandrapportages op in samenwerking met inhoudelijke collega's.
  • Heldere financiële adviezen: Je adviseert gevraagd en proactief over financiële vraagstukken waarbij je complexe financiële informatie vertaalt naar duidelijke en begrijpelijke adviezen voor je collega's.

Eisen

  • Afgeronde opleiding: HBO- of WO-niveau in een bedrijfseconomische of (gemeentelijke) financiële richting.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling, grote projecten en grondexploitatie in een gemeentelijke organisatie.
  • Kennis van regelgeving: Expertise in financiële administratie, risicomanagement en gemeentelijke regelgeving (BBV) is een vereiste.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling of grondexploitatie.
  • Uw kandidaat is bereid om minstens twee dagen in de week, op maandag en als het werk hierom vraagt op het Stadskantoor of de project locatie in Breda te werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur op WO-niveau in de richting van Finance & Control, Accountancy, Bedrijfskunde met financiële gerichte vakken.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling of grondexploitatie.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met subsidies. Bijvoorbeeld met de aanvragen, monitoring en verantwoording hiervan.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met samenwerkingsverbanden gemeente - provincie rondom gebiedsontwikkeling.

Competenties

  • Ervaring met overdracht: Documentatie van complexe dossiers en de overdracht hiervan naar nieuwe medewerkers.
  • Passie voor Breda: Energie halen uit werken in een bruisende stad en affiniteit met stedelijke ontwikkeling.
  • Sterk en proactief in communicatie: Vaardigheid om effectief en proactief te schakelen met diverse belanghebbenden in Nederlands woord en geschrift. Teamspeler die het gewend is om met diverse belanghebbenden op verschillende niveaus samen te werken.
  • Analytisch en oplossingsgericht: Cijfers kunnen vertalen naar concrete en doelgerichte adviezen. Effectief met probleem analyse en proactief, resultaatgericht en creatief in het aandragen van oplossingen.
  • Flexibel werken: Hybride werkomgeving, met aanwezigheid op het stadskantoor en/of de project locatie op meerdere dagen per week.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je beschikt over een proactieve werkhouding.
  • Je bent gewend om te schakelen met een diverse groep aan belanghebbenden.
  • Je bent sterk in het plannen en het stellen van prioriteiten.
  • Je beschikt over een flexibele werkhouding.
  • Je bent erg resultaatgericht.
  • Je bent analytisch sterk.
  • Je weet de hoofdzaken goed van de bijzaken te scheiden.
  • Je kan aantonen tijdens het gesprek dat je beschikt over de uitgevraagde kennis en ervaring.
  • Je bent in staat om werkprocessen effectief te documenteren en over te dragen.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.

Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega's werkt effectief samen om deze doelen te bereiken.

Gespreksinformatie

De week van 20 oktober is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Vragen kunnen gesteld worden tot maandag 13 oktober 10:00.

Kandidaten kunnen worden aangeboden tot maandag 20 oktober 08:00.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur