Communicatie medewerker

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

17 jun 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

31 mei 2024

Wij zoeken een communicatie medewerker
Bij de gemeente Breda werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Veelal in de vorm van beleid en projecten. Daarnaast groeit het aantal maatschappelijke vraagstukken. Denk aan duurzaamheid en energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg. Deze projecten en vraagstukken hebben gemeen dat een goede communicatiestrategie en- aanpak bijdragen aan een succesvol resultaat.   

De opdracht
Je krijgt de opdracht om zelfstandig voor de communicatie over de woonopgave de basis op orde te brengen. Concreet betekent dit:

  • Een format te ontwikkelen voor nieuwsbrief die bruikbaar is voor alle projecten binnen de woonopgave;

  • De website/omgeving voor Opvang Asielzoeker opnieuw in te richten en van de juiste content te voorzien;

  • Promotiemateriaal te ontwikkelen voor het project tijdelijke woningen;

  • Een campagne te ontwikkelen voor de Hospitaregeling en andere subsidieregelingen;

  • Een mix aan communicatiemiddelen te ontwikkelen voor de woonwagenstandplaatsen.

Deze resultaten moeten allen zijn afgerond op 31 december 2024. Daarmee is de basis op orde omtrent de woonopgave. 

We zoeken jou! 
Je bent iemand die van aanpakken houdt, zich kan verliezen in het schrijven van een aansprekende tekst en weet hoe je mensen met passende content kunt bereiken en boeien. Bovendien ben je flexibel en proactief. Een achtergrond en ervaring als communicatieadviseur in een gemeentelijke organisatie is een pré. Je bent direct inzetbaar. 

Wie zijn wij? 
Team Communicatie bestaat uit zo’n 27 communicatieprofessionals. Deze collega’s zijn verantwoordelijk voor de communicatieve advisering en ondersteuning van het college, de directie en organisatie. Het team Communicatie faciliteert met (strategisch) communicatieadvies en ondersteuning het gesprek met inwoners en stakeholders rondom lokale, regionale en landelijke projecten en (organisatie) beleid. Daarmee is het team verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie en het dagelijks beheer van de gemeentelijke kanalen en platforms. Als strategisch partner adviseert het team het bestuur en de organisatie over reputatiemanagement, pers en publiciteit, crisiscommunicatie en interne (verander) communicatie. Altijd met de stad in ons hart en onze gedachten, daar doen we het voor. 

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp’er aan. De zzp’er gaat zijn/ haar uren registreren in Flex West-Brabant en stuurt zijn/ haar factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u rechtstreeks als zzp’er in te schrijven op deze opdracht en akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2024 is vastgesteld op € 233.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2024 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 221. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex WestBrabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding in de richting van Communicatie. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als communicatiemedewerker/tekstschrijver. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft kennis van communicatie, publieksvoorlichting, schrijven van teksten, eindredactie van teksten, bijdragen leveren aan websites en het ontwikkelen van campagnes. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat is bereid om minimaal 2 dagen per week op het Stadskantoor te komen werken. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van communicatie of journalistiek. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen

Wensen

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.