Beleidsadviseur

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 4 dagen
125 20 Noord-Brabant

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

18 - 20

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doorleenconstructies zijn niet toegestaan voor deze opdracht. Wij kunnen alleen kandidaten aanbieden die bij Opdracht Overheid in dienst zijn.

Introductie

Ontwikkel jij onze sportvoorzieningen van de toekomst? In Breda werken we aan kwaliteit, duurzaamheid, toegankelijkheid en innovatie. Jouw visie maakt het verschil. Word onze nieuwe beleidsadviseur!

Het is onze ambitie dat elke Bredanaar kan sporten in een vitaal, veilig en inclusief sportklimaat. Sport moet voor iedereen toegankelijk zijn, van jong tot oud, topsporter of recreatieve sporter, met of zonder beperking, arm of rijk. Want wie je ook bent: sporten is leuk en gezond en draagt bij aan de verbondenheid in onze gemeente.  Als strategisch beleidsadviseur sport zorg jij ervoor dat sport in Breda ruimte krijgt die het verdient, nu en in de toekomst. Jij bouwt mee aan een toekomstbestendige sportinfrastructuur waarin kwaliteit, toegankelijkheid en samenwerking centraal staan. 

Heb jij ervaring met strategisch adviseren, visievorming én een passie voor sport? Ben jij op zoek naar een uitdaging? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Om het maatschappelijk vastgoed op een verstandige manier mee te laten ontwikkelen met de groei van de stad en de behoeften van inwoners is een gestructureerde aanpak nodig. Daarom wil Breda voor de komende jaren Integrale Huisvestingsplannen opstellen, waaronder een IHP voor Sport. Dit biedt inzicht in de noodzakelijke investeringen zodat het sportvastgoed aan de doelstellingen van het sportbeleid kan voldoen.

  • Je gaat strategisch advies en procesbegeleiding voor dit IHP Sport geven in nauwe samenwerking met de beleidsadviseurs van sport. Je vertaalt maatschappelijke en stedelijke trends – zoals vergrijzing, gezondheid, duurzaamheid en technologie – naar integrale beleidskeuzes voor sportvoorzieningen en vastgoed.

  • Je ondersteunt het team sport bij het structureel overleg met de externe partij die het IHP Sport gaat opleveren.

  • Je neemt deel aan de projectgroep IHP Sport.

  • Je bereidt de projectgroep inhoudelijk voor en levert beleidmatige input

  • Je geeft advies met betrekking tot de onderzoeken voor binnen- en buitensportcapaciteit, de visie op de sportcampus en je geeft input voor het nieuwe uitvoeringsprogramma voor het college op het gebied van sportaccommodaties.

  • Je adviseert het bestuur over investeringen in sportvoorzieningen en vertaalt sportbeleidsvragen over binnen- en buitensportaccommodaties naar vastgoedopgaven

Eisen

  • Uw kandidaat heeft een academisch werk- en denkniveau met een achtergrond in bijvoorbeeld (beleids)wetenschappen, politicologie of sportmanagement of gerelateerde disciplines.

  • Uw kandidaat heeft ruime ervaring (minimaal 15 jaar) in het beleidsterrein sport en bewegen bij bijvoorbeeld sportbonden, NOC*NSF, de rijksoverheid, kennis- en onderzoeksinstellingen op het gebied van sport- en bewegen.

  • Uw kandidaat heeft ruime ervaring (minimaal 15 jaar) bij gemeenten op het gebied van sportaccommodaties, verenigingsondersteuning en sportbeleid.

  • Uw kandidaat heeft kennis van de exploitatie van sportaccommodaties bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft ervaring met projectmatig werken.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur 10 of meer jaar ervaring met juridische aspecten van het beleidswerk en de relatie tussen beleid en praktijk.

  • Uw kandidaat is in staat om goed overzicht te houden op alle aspecten die samenhangen met het ontwikkelen van sportaccommodatiebeleid (organisatorisch, financieel, juridisch).

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties

  • Je beschikt over sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe ontwikkelingen te vertalen naar begrijpelijke beleidsadviezen.

  • Je bent een teamspeler met lef, een open blik én het vermogen om te verbinden én te sturen.

  • Je beweegt je gemakkelijk binnen uiteenlopende netwerken en schakelt moeiteloos tussen diverse stakeholders (waaronder het college) en hun belangen.

  • Je hebt een visie op de toekomst van sport en de creativiteit om in te spelen op opkomende trends zoals digitalisering, inclusiviteit en duurzaamheid.

Organisatie en team

Als strategisch beleidsadviseur sport ben je onderdeel van de afdeling Stedelijk Beleid. Daar ga je werken binnen het team Vrijetijdseconomie, Cultuur en Sport. Dit team bestaat uit circa 20 professionals met hun eigen expertise. Buiten dit team werk je nauw samen met andere afdelingen zoals Vastgoed, Economie & Innovatie, Financiën en Juridische Zaken.

In Breda werken we waar het werkt en zoeken we elkaar op als het nodig is. Zo ben je regelmatig aanwezig op het stadskantoor, maar kun je ook werken vanuit huis of op bezoek gaan één van onze partners. Dit is afhankelijk van jouw agenda en in afstemming met jouw team.

Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-bredabedrijfsinformatie

Gespreksinformatie

De week van 15 september is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
uren:20,tarief:
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur