(Beleids-)adviseur

Gemeente Drimmelen

Park 1, 4921 BV Made, Nederland

Sluit over 8 dagen
95 32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Beleidsadviseur Bomen en Groen bij de gemeente Drimmelen ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en bewaken van het groenbeleid en de bijbehorende beheerplannen. Je adviseert het college en de gemeenteraad over groene thema's en werkt samen met diverse interne en externe partijen om draagvlak te creeren voor groene initiatieven. Je rol heeft directe impact op de openbare ruimte en het welzijn van de inwoners.

Verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen van een nieuw integraal groenbeleidsplan.
  • Actualiseren van beheerplannen, zoals het bomenbeheerplan.
  • Adviseren van het college, de gemeenteraad en andere stakeholders.
  • Coordineren en deelnemen aan (nieuwbouw)projecten op het gebied van groen, klimaatadaptatie en biodiversiteit.
  • Stimuleren van participatie en samenwerking met inwoners en organisaties.
  • Signaleren van relevante ontwikkelingen op het gebied van natuur, milieu en duurzaamheid.
  • Optioneel: uitwerken van speelbeleid en herzien van beleid begraafplaatsen.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor het uitvoeren van de werkzaamheden.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde (HBO/WO) opleiding in de richting van bijvoorbeeld in landschapsarchitectuur, ecologie of bos- en natuurbeheer. Dit moet blijken uit het CV.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een beleidsmatige of adviserende rol binnen het groendomein. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft kennis van beleidsontwikkeling en beheerplannen op het gebied van bomen en groen en heeft kennis van bestuurlijke processen bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft meer dan 3 jaar ervaring in een beleidsmatige of adviserende rol binnen het groendomein. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat is in staat om Obsurv en GRIB zelfstandig en gericht te raadplegen. Dit moet blijken uit het cv.

  • Kandidaat heeft ervaring met het opstellen van speelbeleid en beleid voor begraafplaatsen.

  • Kandidaat heeft affiniteit met groene thema's zoals biodiversiteit, klimaatadaptatie en duurzaam beheer.

Competenties

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden.

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Organisatie en team

Drimmelen, gelegen in de provincie Noord-Brabant, is dé blauwgroene gemeente van Nederland. De gemeente omvat de dorpen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen zelf, en huisvest ongeveer 28.000 inwoners. Professionals bij de gemeente Drimmelen hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Goed werkgeverschap staat bij Drimmelen voorop. Onze 200 medewerkers werken op onze locaties die ingericht zijn op samenwerken. Je Optie tot verlenging opmerkingen werkplek is een keuze, dat betekent dat je daar werkt waar het het meest gewenst is. Dat kan thuis zijn, op locatie of in het gemeentehuis. We staan voor een goede balans tussen werk en privé. In het samenwerken vormen onze kernwaarden het vertrekpunt: leren en reflecteren, ondernemerschap en oplossingsgericht werken.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur