Logo van Gemeente Berkelland
Logo van Gemeente Berkelland

Kwartiermaker Dienstverlening

Gemeente Berkelland

Marktstraat 1, 7271 AX Borculo, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 28 - 32

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Berkelland werkt aan betrouwbare, toegankelijke en integrale dienstverlening. In 2023 is een nieuwe Visie op Dienstverlening opgesteld, die richting geeft aan hoe we werken: digitaal waar mogelijk, maatwerk waar nodig en nabij waar gewenst. Deze visie is ontwikkeld in nauwe samenwerking met interne en externe stakeholders en vraagt om duurzame borging in de organisatie. Werken voor Berkelland betekent werken in een politiek-bestuurlijke omgeving met ruimte voor initiatief, samenwerking en maatschappelijke impact. We zoeken een kwartiermaker die deze visie niet alleen implementeert, maar ook verankert in de organisatiecultuur en werkprocessen. Als Kwartiermaker Dienstverlening ben je verantwoordelijk voor het richting geven aan de borging van de Visie op Dienstverlening binnen de organisatie. Je zorgt dat de rol van Adviseur Dienstverlening niet tijdelijk is, maar structureel wordt ingebed op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je bent het centrale aanspreekpunt en trekker van het thema dienstverlening voor alle teams, en werkt intensief samen met het team Klantcontact en andere interne stakeholders om een uniforme, klantgerichte werkwijze te realiseren.

Belangrijkste doelstellingen opdracht

  • Volledige implementatie van de Visie op dienstverlening
  • Vervult de rol van projectleider voor de realisatie van de vervangingsinvesteringen en herinrichting van de publieksruimte.
  • De visie is op dienstverlening is vertaald naar concrete processen, werkwijzen en formats.
  • Structurele borging van de rol Adviseur dienstverlening
  • De rol is formeel gepositioneerd en opgenomen in de organisatie (taken, verantwoordelijkheden, overlegstructuren).
  • Ingerichte en gedocumenteerde werkprocessen
  • Heldere processen voor interne advisering en klantcontact, inclusief instructies en eigenaarschap.
  • Communicatie en formats verankerd
  • Uniforme formats en communicatierichtlijnen zijn beschikbaar en toegepast.
  • Quick Wins gerealiseerd
  • Meetbare verbeteringen in klantbeleving en interne samenwerking
  • Rapportage en overdracht
  • Eindrapport met evaluatie, resultaten en aanbevelingen voor verdere doorontwikkeling.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie- en borgingsvraagstukken binnen gemeentelijke organisaties;

  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke dienstverlening op strategisch, tactisch en operationeel niveau (Licht dit duidelijk toe in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van medewerkers en teams in veranderprocessen (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of kwartiermaker dienstverlening binnen een gemeente;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026 voor minimaal 28 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen;

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een gedragen visie op Dienstverlening en begeleiden van de uitvoeringsagenda;

  • Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met borging van gemeentelijke dienstverleningsvisies in combinatie met organisatieontwikkeling;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verandertrajecten binnen gemeentelijke context;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het managen van projecten, waarbij het ontwikkelen en begeleiden van medewerkers in projectmatig werken en denken onderdeel is geweest (Benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Delegeren;

  • Luisteren;

  • Doorzettingsvermogen;

  • Tactisch gedrag;

  • Motiveren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Overtuigen;

  • Assertiviteit;

  • Besluitvaardigheid;

  • Organiseren;

  • Kritisch;

  • Analyserend vermogen;

  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente Berkelland

Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact en werkt samen met nuchtere en gezellige collegas. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer? Bij ons ervaar je ruimte- Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving.- Je krijgt veel vrijheid. wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je prive- en werkleven in balans zijn.- Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je echt zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!- Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.- Betrokken, behulpzaam en bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De cvs worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria beoordeeld. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Voor deze opdracht wordt 1,90 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr