thumbnail
thumbnail

Vergunningverlener

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
30 Noord-Brabant

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

25 mrt 2024

Over de gemeente Bergen op Zoom 
Met bijna 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar. 

Dit is werken bij de Afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV)
De afdeling bestaat uit Veiligheid en Handhaving en Toezicht. Samen bouwen we aan een professionele, toekomstbestendige veiligheids- en handhavingsorganisatie. Een organisatie die wendbaar is en continu aansluit bij actuele wet- en regelgeving en ontwikkelingen in de maatschappij. Maar ook een organisatie die grenzen stelt, zichtbaar is en die waar nodig een regierol voert, zowel op lokaal als op regionaal niveau. Dit alles om er voor te zorgen dat onze gemeente veilig en leefbaar blijft.

De missie van de afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV) is: zorgen voor een goede en vooral veilige leefomgeving. Zo willen we het vertrouwen in onze gemeente vergroten. Dit doen we aan de hand van de Veiligheidsstrategie "Bergen moet veiliger" en de jaarlijks opgestelde Lokale Veiligheidsagenda.

Jij maakt het verschil!
Als vergunningverlener op het gebied van de Leegstandwet, Standplaatsen en Gebruik gemeentegrond speel je een belangrijke rol bij het waarborgen van het optimaal en veilig benutten van onze openbare ruimte. Je bent verantwoordelijk voor het verstrekken van vergunningen en ontheffingen en verstrekt hierover informatie. Je werkt samen met diverse stakeholders, waaronder onze collega’s  van Beheer Openbare Ruimte en onze toezichthouders. .

Wat ga je doen?
Voor de periode tot 1 juli aanstaande zoeken wij voor 30 uur per week een vergunningverlener.

Taakomschrijving:

  • Inventariseren van de bestaande standplaatsen en verwerking in een overzicht;

  • Het beoordelen van ingekomen aanvragen bijzondere wetten en APV (bv.

  • standplaatsvergunningen, vergunningengebruik gemeentegrond en vergunningen i.h.k.v. de Leegstandswet);

  • Inwinnen van externe adviezen;

  • Opstellen van vergunningen en kennisgevingen;

  • Bewaken van termijnen;

  • beantwoording van ingekomen klantvragen;

  • registratie en dossiervorming;

  • publiceren van ingekomen aanvragen en besluiten;

  • financiële controle op de legesinning.


Wat breng je mee?
Functie-eisen:

  • Je hebt minimaal een relevante opleiding op MBO- niveau.

  • aantoonbare kennis van en ervaring met vergunningverlening APV.

Verder vinden wij het belangrijk dat je beschikt over de volgende eigenschappen:

  • Standvastig en flexibel;

  • communicatief vaardig;

  • secuur en zorgvuldig;

  • Voldoende vaardig met softwaresystemen;

  • Zelfstandig, enthousiast en gemotiveerd;

  • Verbindend naar collega’s.

 
De gewenste startdatum is zo spoedig mogelijk. Bij indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag Politie (VOG-P verklaring).
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Vergunningverlener die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.