Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland
Begindatum:
9 jun 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
15 mei 2025Organisatie
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.
Omschrijving van de opdracht
Als procesregisseur omgevingsplan ben je verantwoordelijk voor het coördineren en opstellen van het omgevingsplan. Je stuurt het proces aan waarin het omgevingsplan tot stand komt. Je werkt hiervoor nauw samen met de verschillende interne afdelingen binnen onze gemeente (vergunningen, RO, handhaving, milieu). Je zorgt ervoor dat het plan voldoet aan de eisen van de Omgevingswet. Waar nodig werk je samen met waterschappen, provincies, omgevingsdiensten en andere overheden. Je adviseert projectmanagers, vergunningverleners en handhavers over het omgevingsplan en het instrumentarium van de Omgevingswet. Daarnaast ondersteun je collega's binnen het fysieke domein bij het gebruik van het omgevingsplan.
Taken:
Aansturen van het interne kernteam en projectgroep
Bewaken van voortgang en samenhang
Verbinden van inhoud, organisatie en zorgen voor borging in de beleidscyclus en contact met het bestuur
Deelnemen aan overleggen zoals de SPRONG-groep
Je werkt nauw samen met de inhoudelijk ondersteuner omgevingsplan
Kandidaat omschrijving
Een afgeronde opleiding op HBO- of WO-niveau, bij voorkeur met specialisatie in omgevingsrecht, bestuursrecht of planologie.
Eerdere ervaring in dezelfde rol bij een andere gemeentelijke organisatie.
Kennis van en ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures.
Sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe juridische vraagstukken te doorgronden.
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en het vermogen om effectief samen te werken met diverse stakeholders.
Bereid om hier op het stadskantoor aanwezig te zijn 1 dag per week
Werkzame uren 12 – 16 uur.
Belangrijke competenties:
Projectmatig werken
Juridisch inzicht
Communicatief sterk
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
CV-eisen
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:
Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin
Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)
Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.
Eisen
Dit moet blijken uit het cv en/of de motivatie.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde of HBO of WO opleiding met de voorkeur specialisatie in omgevingsrecht, bestuursrecht of planologie.
De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare recente ervaring in dezelfde rol bij een andere gemeentelijke organisatie.
De aangeboden kandidaat is tussen de 12-16 uur per week beschikbaar. (Precieze aantal uren aangeven)
De aangeboden kandidaat kan minimaal 1 dag per week aanwezig zijn op kantoor
Wensen
Dit moet blijken uit het cv en/of de motivatie. Gebruik waar nodig concrete voorbeelden.
De aangeboden kandidaat kan vanaf 9 juni starten.
5 Punten
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures.
De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures. (10 Punten)
De aangeboden kandidaat heeft tussen de 3-5 jaar aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures. (5 Punten)
De aangeboden kandidaat heeft minder dan 3 jaar aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures. (0 Punten)
De aangeboden kandidaat beschikt over sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe juridische vraagstukken te doorgronden.
5 Punten
De aangeboden kandidaat beschikt over politiek-bestuurlijke bestuurlijke sensitiviteit en het vermogen om effectief samen te werken met diverse stakeholders.
5 Punten
De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.
Het CV sluit goed aan op de door ons gestelde criteria. (10 Punten)
Het CV sluit enigszins aan op de door ons gestelde criteria. (5 Punten)
Het CV sluit niet aan op de door ons gestelde criteria. (0 Punten)
Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
De competenties zijn aantoonbaar. (10 Punten)
De competenties zijn enigszins aantoonbaar. (5 Punten)
De competenties zijn niet aantoonbaar. (0 Punten)
Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
4 Punten
Aanvullende informatie
Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen
Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom
Woon – werk kilometers worden niet vergoed
Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer
De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon
Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom
Toelichting op uur per week: De uren kunnen variëren tussen de 12-16 uur per week
Let op!: In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.