Procesregisseur Omgevingsplan

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

9 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

15 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Omschrijving van de opdracht
Als procesregisseur omgevingsplan ben je verantwoordelijk voor het coördineren en opstellen van het omgevingsplan. Je stuurt het proces aan waarin het omgevingsplan tot stand komt. Je werkt hiervoor nauw samen met de verschillende interne afdelingen binnen onze gemeente (vergunningen, RO, handhaving, milieu). Je zorgt ervoor dat het plan voldoet aan de eisen van de Omgevingswet. Waar nodig werk je samen met waterschappen, provincies, omgevingsdiensten en andere overheden. Je adviseert projectmanagers, vergunningverleners en handhavers over het omgevingsplan en het instrumentarium van de Omgevingswet. Daarnaast ondersteun je collega's binnen het fysieke domein bij het gebruik van het omgevingsplan.

Taken:

  • Aansturen van het interne kernteam en projectgroep

  • Bewaken van voortgang en samenhang

  • Verbinden van inhoud, organisatie en zorgen voor borging in de beleidscyclus en contact met het bestuur

  • Deelnemen aan overleggen zoals de SPRONG-groep

  • Je werkt nauw samen met de inhoudelijk ondersteuner omgevingsplan


Kandidaat omschrijving

  • Een afgeronde opleiding op HBO- of WO-niveau, bij voorkeur met specialisatie in omgevingsrecht, bestuursrecht of planologie.

  • Eerdere ervaring in dezelfde rol bij een andere gemeentelijke organisatie.

  • Kennis van en ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures.

  • Sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe juridische vraagstukken te doorgronden.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en het vermogen om effectief samen te werken met diverse stakeholders.

  • Bereid om hier op het stadskantoor aanwezig te zijn 1 dag per week  

  • Werkzame uren 12 – 16 uur.


Belangrijke competenties:

  • Projectmatig werken

  • Juridisch inzicht

  • Communicatief sterk

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

CV-eisen
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin

  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Eisen
Dit moet blijken uit het cv en/of de motivatie.

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde of HBO of WO opleiding met de voorkeur specialisatie in omgevingsrecht, bestuursrecht of planologie.

  2. De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare recente ervaring in dezelfde rol bij een andere gemeentelijke organisatie.

  3. De aangeboden kandidaat is tussen de 12-16 uur per week beschikbaar. (Precieze aantal uren aangeven)

  4. De aangeboden kandidaat kan minimaal 1 dag per week aanwezig zijn op kantoor

Wensen
Dit moet blijken uit het cv en/of de motivatie. Gebruik waar nodig concrete voorbeelden.

  1. De aangeboden kandidaat kan vanaf 9 juni starten.
    5 Punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures.

    • De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures. (10 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft tussen de 3-5 jaar aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures. (5 Punten)

    • De aangeboden kandidaat heeft minder dan 3 jaar aantoonbare recente ervaring met het doorlopen van ruimtelijke procedures. (0 Punten)

  3. De aangeboden kandidaat beschikt over sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe juridische vraagstukken te doorgronden.
    5 Punten

  4. De aangeboden kandidaat beschikt over politiek-bestuurlijke bestuurlijke sensitiviteit en het vermogen om effectief samen te werken met diverse stakeholders.
    5 Punten

  5. De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.

    • Het CV sluit goed aan op de door ons gestelde criteria. (10 Punten)

    • Het CV sluit enigszins aan op de door ons gestelde criteria. (5 Punten)

    • Het CV sluit niet aan op de door ons gestelde criteria. (0 Punten)

  6. Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.

    • De competenties zijn aantoonbaar. (10 Punten)

    • De competenties zijn enigszins aantoonbaar. (5 Punten)

    • De competenties zijn niet aantoonbaar. (0 Punten)

  7. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    4 Punten

Aanvullende informatie

  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen

  • Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed
    Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom

  • Toelichting op uur per week: De uren kunnen variëren tussen de 12-16 uur per week

Let op!: In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur