Klantmanager levensonderhoud en rechtmatigheid

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
85 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Klantmanager levensonderhoud/ rechtmatigheid
(36 uur p/w)

Word jij onze nieuwe collega?
Voor ons team zijn we op zoek naar een enthousiaste harde werker die van aanpakken houdt. Wil jij tijdelijk onderdeel  zijn van een dynamisch team dat zich blijft ontwikkelen? Lees dan hieronder de volledige vacature.


Hoe jouw werkdag eruit ziet
Je begint je werkdag thuis of op kantoor. Na een bak koffie en een praatje, ga je naar je werkplek. Je start met het bekijken van de aanvragen die zijn binnengekomen in het kader van de Participatiewet en IOAW/IOAZ. Als klantmanager beheer je een eigen caseload. Je beoordeelt de aanvragen, je voert rechtmatigheidsonderzoeken en dienstverlenende gesprekken (telefonisch of persoonlijk), je schrijft rapportages, je handelt de aanvraag levensonderhoud af en je verwerkt alle verkregen informatie in de systemen. Een aantal keer per week ga je naar een (digitaal) overleg met interne- of externe partijen. In interne overleggen spar je met je collega’s over (verdachte) situaties die jullie hebben gesignaleerd. Gaan we hier aanvullend onderzoek naar doen en is eventueel de inschakeling van je collega’s van Sociale Recherche nodig? Na een drukke maar voldane werkdag ga je rond 17.00 terug naar huis met een tevreden gevoel. Na een thuiswerkdag sluit je de computer af en je kunt daarna gelijk gaan sporten, relaxen op de bank of lekker gaan koken.

Kandidaat omschrijving
Voor ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega met minimaal hbo werk- en denkniveau. Jij weet van aanpakken en houdt van een uitdaging. Je hebt ervaring met complexe aanvragen levensonderhoud, met het doorvoeren van mutaties en met het opstellen van beschikkingen. Je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving ( Participatiewet alsmede voorliggende voorzieningen). Ervaring met suite is een pré.

Belangrijk is dat je oog hebt voor de klant en over inlevingsvermogen beschikt. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken die je inzet tijdens (soms lastige) gesprekken met je klanten.

Wat wij bieden
Wij bieden een veelzijdige en uitdagende functie in een organisatie met een prettige werksfeer in een dynamische werkomgeving.
De gewenste startdatum is zo snel als mogelijk.

Eisen

  1. In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  2. Afgeronde HBO opleiding
    (Graag bewijs toevoegen aan CV)

  3. Uurtarief maximaal € 85,-.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Aantoonbare kennis en ervaring met rechtmatigheid:
    Zowel complexe aanvragen levensonderhoud als mutaties
    Beschikkingen opstellen
    Kennis van de relevante wet- en regelgeving AMvB Tozo en Participatiewet alsmede voorliggende voorzieningen

    • Meer dan 3 jaar aantoonbare kennis van en ervaring (5 Punten)

    • Tussen 1 en 3 jaar aantoonbare kennis van en ervaring (2 Punten)

    • Minder dan 1 jaar aantoonbare kennis van en ervaring (0 Punten)

  2. Kennis van en ervaring met Suite
    5p

  3. De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.

    • Het CV sluit goed aan op de door ons gestelde criteria (6 Punten)

    • Het CV sluit enigszins aan op de door ons gestelde criteria (2 Punten)

    • Het CV sluit niet aan op de door ons gestelde criteria (0 Punten)

  4. Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aanwezig zijn.

    • De competenties zijn aantoonbaar (5 Punten)

    • De competenties zijn enigszins aantoonbaar (3 Punten)

    • De competenties zijn niet aantoonbaar (0 Punten)

  5. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    4p

Competenties

  • Oog voor de klant

  • Inlevingsvermogen

  • Goede communicatieve vaardigheden

  • Goede gesprekstechnieken

Organisatie en team

Organisatie
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Je gaat werken voor de ISD Brabantse Wal op de locatie Bergen op Zoom. ISD staat voor Integrale Sociale Dienst. Het is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert verschillende taken uit op het gebied van sociale zekerheid. Binnen de ISD kom je te werken in een collegiaal team met 10 collegas. Het is een klantgericht team met ontzettend loyale collegas, waar iedereen hard werkt om klanten te helpen met al hun vragen.

Gespreksinformatie

Sollicitatie- en selectieprocedure
Tijdens de sollicitatieprocedure kan een screening plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Randvoorwaarden

  • Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

    • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin

    • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

    Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen

  • Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed

  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur