Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland
Begindatum:
19 jan 2026Einddatum:
19 jul 2026Publicatiedatum:
17 dec 2025Ben jij de verbindende schakel die applicaties optimaal laat aansluiten op de praktijk én gebruikers vooruit helpt?
Binnen onze organisatie spelen applicaties een cruciale rol in het ondersteunen van onze processen en dienstverlening. Als Functioneel Applicatiebeheerder zorg jij ervoor dat deze applicaties optimaal aansluiten op de behoeften van onze gebruikers en betrouwbaar blijven functioneren. Op dit moment zoeken wij een functioneel applicatiebeheerder met een focus op financiële en HR-processen.
Je bent het aanspreekpunt voor verzoeken, wensen en verstoringen rondom applicaties en vertaalt deze naar concrete oplossingen. Daarnaast denk je mee over verbeteringen, bewaak je dat processen efficiënt verlopen en werk je nauw samen met collega's en leveranciers. Jouw doel? Applicaties die niet alleen werken, maar écht waarde toevoegen aan onze organisatie.
Dankzij jouw inzet kunnen onze professionals inwoners snel en goed helpen - met stabiele applicaties die perfect aansluiten op hun werkprocessen.
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.
De afdeling Informatisering & Automatisering ondersteunt de bedrijfsvoering met betrouwbare, veilige en toekomstgerichte ICT en informatiemanagement. We zorgen voor optimaal gebruik van informatie door beleid, advies, beheer en innovatie. Digitalisering, anders werken en nieuwe technologieën stellen hoge eisen aan gemeenten, en daar spelen wij met onze expertise op in. Onze afdeling werkt aan proces- en risicomanagement en digitalisering vanuit de IV-visie: samen bouwen we aan een moderne en toekomstbestendige gemeente.
De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.
Optie tot verlenging: Ja
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen:
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina's dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:
Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.
Parkeren: Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom
Reiskosten:
Telefoon: De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon
Werkplek: Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom