Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van ABG organisatie
Logo van ABG organisatie

Bestuurssecretaresse

Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Bestuur secretaresse/ondersteuner ben je verantwoordelijk voor het administratief en secretarieel ondersteunen van het College van B&W en de Gemeentesecretarissen.

Ondersteunende werkzaamheden van het bestuurssecretariaat en kabinet en representatie. Dit om de kwetsbaarheid te verminderen voor de 3 gemeenten en bij vervanging wegens vakantie en/of ziekte.

Dit gedurende een jaar, zodat de werkzaamheden op basis van urenregistratie per gemeente goed in kaart zijn gebracht en afgezet zijn tegen de kostenverdeling per gemeente.

Brede ervaring met secretariële werkzaamheden en ervaring bij een gemeente. Bij voorkeur ook ervaring met kabinetswerkzaamheden.

Eisen

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten in de aanbieding. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar.
  • Om bij de gemeente te komen werken, is een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.
  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties (1 Punten)
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV. (Minder dan 3 jaar: 1 Punt, 3 jaar: 2 Punten, 4 jaar: 3 Punten, 5 jaar: 4 Punten, Meer dan 5 jaar: 5 Punten)
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht? (Ja: 5 Punten)
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven? (Ja: 5 Punten)

Competenties

  • Je hebt uitstekende (mondelinge en schriftelijke) communicatieve vaardigheden en bent resultaatgericht.
  • Een klantgerichte en flexibele instelling zijn jouw tweede natuur.
  • Verder ben je ook representatief, accuraat en discreet.
  • Je herkent bestuurlijke sensitiviteit en bent een echte teamspeler.
  • Je bent (aantoonbaar) deskundig op het vakgebied van de functie door opleiding en/of relevante werkervaring. Je beschikt over zeer goede kennis van Office 365 (o.a. complex mail/agendabeheer en Teams ervaring).
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. (Voldoet volledig: 6 Punten)
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. (Voldoet volledig: 6 Punten)
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. (Uitstekend: 3 Punten)
  • Kandidaat is resultaatgericht. (Voldoet volledig: 6 Punten)

Organisatie en team

De ABG-organisatie

De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: nee

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Aanbieders wordt nadrukkelijk verzocht die antwoorden aan te vinken bij de beoordelingscriteria die daadwerkelijk passen bij de kandidaat. Aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor om kandidaten alsnog uit te sluiten als uit het cv niet duidelijk blijkt dat aan de gestelde eis wordt voldaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr