Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Maatschappelijke Ontwikkeling, met name gericht op Sport en Gezondheid

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 28 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zijn i.v.m. vervanging voor zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een beleidsadviseur Maatschappelijke Ontwikkeling, met name gericht op Sport en Gezondheid (28-36 uur).

Ben jij een betrokken Beleidsadviseur Maatschappelijke Ontwikkeling die weet hoe je complexe vraagstukken vertaalt naar praktisch beleid? Als Beleidsadviseur Maatschappelijke Ontwikkeling werk je aan uiteenlopende vraagstukken binnen het sociaal domein. Jouw focus in deze opdracht ligt op 'sport' en 'gezondheid'. We werken op de afdeling integraal en vanuit vakgroepen. Dat betekent dat je ook ingezet kunt worden op andere onderwerpen of opgaven.

In je rol ben je een verbinder. Iemand die de lijnen uitzet tussen verschillende beleidsterreinen en zorgt voor samenhangende en toekomstbestendige oplossingen.

Werkzaamheden

Je vervangt onze collega die met zwangerschapsverlof is. Het werk van een beleidsadviseur is voor jou bekend. We hebben de meest voor de hand liggende taken hieronder opgeschreven.

  • Beleid ontwikkelen en implementeren: Het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleid gericht op maatschappelijke ontwikkeling.
  • Schrijven van beleidsstukken: Je schrijft heldere en overtuigende beleidsadviezen voor bestuurders en interne stakeholders.
  • Verbindingen leggen: Je brengt samenhang aan tussen de thema's binnen onze Pijlervisie Sociaal en Veilig, waaronder: transformatie sociaal domein, meedoen, ontwikkelen, gezond leven makkelijker maken en veilige stad.
  • Volgen van ontwikkelingen: Je houdt (lokale, regionale en landelijke) ontwikkelingen in het sociaal domein nauwlettend in de gaten en vertaalt deze naar strategische keuzes.
  • Adviseren van bestuur: Je adviseert bestuurders en speelt proactief in op politieke en maatschappelijke dynamiek.
  • Accountmanagement: Je onderhoudt relaties met maatschappelijke partners in jouw portefeuille en bewaakt inhoud en contractafspraken.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. (Dit moet blijken uit het cv.)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring die aantoonbaar is van voldoende zwaarte.
  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare ervaring: Ervaring in beleidsontwikkeling binnen het sociaal domein is een pre.
  • Kennis van maatschappelijke thema's: Ervaring met maatschappelijke thema's zoals jeugd, zorg, welzijn of participatie is pre.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en voldoende zwaarte aan ervaring als adviseur sociaal domein / maatschappelijke ontwikkeling bij de lokale overheid. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met werken in een middelgrote gemeente binnen het sociaal domein/maatschappelijke ontwikkeling. Ervaring met de trasformatie van het sociaal domein geniet voorkeur. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)

Competenties

  • Ervaring met bestuurlijke processen: Je hebt een goed gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en je weet hoe je beleid afstemt op bestuurlijke ambities.
  • Uitstekende schrijfvaardigheid: Je kunt complexe vraagstukken helder en overtuigend op papier zetten.
  • Verbindend vermogen: Je brengt mensen en organisaties samen om draagvlak te creëren.

Organisatie en team

Organisatieomschrijving Gemeente Bergen op Zoom

De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Werken bij de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling

Bij de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling werken we samen aan een sociaal sterke gemeente. Wij zorgen ervoor dat alle inwoners, ook de kwetsbaren, mee kunnen doen in de samenleving. Dit doen we door een regisserende en verbindende rol te vervullen op gebieden als ondersteuning, welzijn, werk en inkomen, onderwijs, volksgezondheid en meer. Je gaat werken in een dynamische omgeving waar we in samenwerking met partners en bewoners maatschappelijke vraagstukken aanpakken. Jij speelt hierin een sleutelrol door het ontwikkelen van beleid dat bijdraagt aan de transformatie van het sociaal domein in Bergen op Zoom.

Gespreksinformatie

De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Randvoorwaarden CV

Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina's dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin
  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Vergoedingen

Parkeren:

  • Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

Reiskosten:

  • Woon - werk kilometers worden niet vergoed
  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

Telefoon:

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

Werkplek:

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur