Begindatum:
27 okt 2025Einddatum:
27 jan 2026Publicatiedatum:
30 sept 2025Jouw kennis en kunde breng je mee naar onze organisatie. Er wordt verwacht dat je in staat bent om integraal naar vraagstukken te kijken en te adviseren. De manier waarop je communiceert maakt jou een succesvolle financieel professional. In begrijpelijke taal, rekening houdend met standpunten en belangen van anderen. En door cijfers te vertalen in inzichtelijke adviezen. Daarmee draag je bij aan goede besluitvorming met oog voor politiek-bestuurlijk gevoelige thema's.
Als senior adviseur sta je de financieel adviseurs inhoudelijk bij, coördineer je hun werkzaamheden en werk je mee aan de producten in de P&C-cyclus, waaronder de jaarstukken en de begroting. Je zorgt ervoor dat deze producten op een goede wijze ter besluitvorming worden voorgelegd aan het management, het college en de gemeenteraad.
Verantwoordelijk voor de advisering:
van de teams informatie en ruimtelijke ontwikkeling en sport
van het MT en de staf
van het college
Daarnaast:
Verantwoordelijk voor onderdelen in de P&C-cyclus
Doorrekenen circulaires/Algemene Uitkering
Verantwoordelijk voor verbonden partij ODRN
Verantwoordelijk voor Begrotingsrichtlijnen Regio Nijmegen
Verantwoordelijk voor grondbeleid
Met het team moeten we de werkzaamheden opvangen. Daardoor kunnen er nog wat verschuivingen nodig zijn en extra taken bij komen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het doorrekenen van circulaires/ Algemene uitkering en het op/aanleveren van onderdelen van de P&C cyclus;
Aantoonbare werkervaring met grondbeleid en en begrotingslijnen voor een regio, benoem duidelijk waar dit is opgedaan.
Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op!
We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving en met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen.
Wij vinden het belangrijk dat:
we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn;
we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities;
we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag en donderdag sowieso aanwezig. 3e dag naar eigen inzicht. bij voorkeur niet de vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen telefoon + laptop.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Berg en Dal mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Berg en Dal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Berg en Dal merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).