Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
25 nov 2025Als consulent Wmo begeleiding van het regie team hou je je bezig met de inwoners die niet altijd een hulpvraag hebben, maar waar wel altijd zorgen zijn. Dit kan gaan over het veroorzaken van overlast, inwoners die zorg mijden en betrokken zijn bij (vermoedens van) huiselijk geweld en kindermishandeling. Signaleer jij dit? Dan onderzoek je de situatie en zet je datgene wat noodzakelijk is in om de situatie te stabiliseren en te verbeteren. Je voert hierover de regie. Je monitort de complexe zorgtrajecten en stuurt op samenwerking rond de inwoner en zijn netwerk. Als het nodig is, bied je overbruggingszorg of kortdurende begeleiding aan om escalatie te voorkomen. Verder signaleer je vastgelopen hulpverlening en leidt deze door naar bijv. bemoeizorg.
Je doet dit samen met jouw collega’s van het sociaal team en andere instanties rondom veiligheid, maatschappelijke onrust en overlast. Je werkt onder andere nauw samen met partijen als politie, woningbouw, bijzondere zorg GGD etc.
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van regie met complexe casuïstiek op het gebied van zorg en veiligheid;
Een maximum uurtarief van 95,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding SJD, MWD, SPW of social work;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het toepassen van de Wmo.
Je bent een collega met een open houding;
Je bent collegiaal, klantgericht en hulpvaardig;
Je herkent jezelf in onze organisatiewaarden en bestuurlijke ambities;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
Integriteit hoog in het vaandel staan;
Verder heb je het in je goed te kunnen plannen en organiseren;
Overtuigingskracht en beschik je over omgevingssensitiviteit;
Je bent daarnaast positief, verbindend en creatief en bent in staat te denken in nieuwe oplossingen, los van de kaders;
Je bent je bewust van het gevoel van afhankelijkheid van inwoners aan jou op weg naar hun doel;
Je bent in staat om daadkrachtig ingrijpende beslissingen te nemen en deze onderbouw je goed.
Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op! We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving én met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen.
Wij vinden het belangrijk dat:
we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn;
we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities;
we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.
Binnen het Sociaal Team werken leergierige collegas die hard werken in een fijne omgeving. We doen dit altijd samen, met elkaar. En voor de inwoners, om hen te ondersteunen bij vraagstukken op het gebied van Jeugd en WMO. We proberen onszelf en onze dienstverlening continu te verbeteren. Zelfreflectie en met elkaar leren vinden wij ook daarom belangrijk in ons team. Je werkt met ongeveer 38 collegas van het sociaal team samen. Je bent samen met je collega`s de toegangspoort voor alle inwoners van de gemeente Berg en Dal met een hulpvraag op het gebied van de Wmo en de jeugdwet.
Wij werken als gemeente Berg en Dal resultaat gedreven. We richten ons op wat bereikt moet worden, wat toegevoegde waarde heeft voor de inwoners en organisatie. Wij werken volgens onze organisatiewaarden, wij: stellen de resultaten centraal, in lijn met onze ambities; zijn met elkaar en met onze inwoners verbonden; geven elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen; hebben vertrouwen in elkaars vakmanschap; spreken onze waardering uit en vieren successen; spreken elkaar aan als dat nodig is; werken vanuit persoonlijke motivatie en betrokkenheid; en werken samen!
Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op! We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving en met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen.
Wij vinden het belangrijk dat: we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn; we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities; we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.
Wij werken volgens onze organisatiewaarden, wij:
stellen de resultaten centraal, in lijn met onze ambities;
zijn met elkaar en met onze inwoners verbonden;
geven elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen;
hebben vertrouwen in elkaars vakmanschap;
spreken onze waardering uit en vieren successen;
spreken elkaar aan als dat nodig is;
werken vanuit persoonlijke motivatie en betrokkenheid; en
werken samen!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Berg en Dal mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Berg en Dal.
Nee
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 / . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button.