thumbnail
thumbnail

Projectleider netcongestie

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 130,00
32 Gelderland

Begindatum:

8 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 jun 2024

Opdracht omschrijving
Landelijk hebben we te maken met netcongestie. De gemeente Barneveld bevindt zich in één van de provincies die het hardts geraakt worden door netcongestie. Dit raakt onze gemeentelijke ambities zoals woningbouw, verduurzaming gebouwde omgeving en mobiliteit, uitbreiding bedrijventerreinen en bouw maatschappelijk vastgoed. We zijn op zoek naar een coördinator die onder andere in kaart brengt hoe en waar geprioriteerd moet worden én die zoekt naar alternatieve oplossingsrichtingen. Denk aan (technische) maatregelen waardoor projecten wel doorgang kunnen vinden.  Uitvoering van de opdracht vindt plaats in afstemming met de programmamanager duurzaamheid.

Als gemeente werken met de Taskforce netcongestie aan het in kaart brengen van de impact van netcongestie op geplande ontwikkelingen en de structurele borging van de aanpak in de organisatie. Als projectleider ben jij hét aanspreekpunt als het gaat om netcongestie. Je denkt mee op strategisch niveau als het gaat om het inbedden van netcongestie in het maken van keuzes en afwegingen binnen de organisatie en ontwikkelt hiervoor een werkwijze. 

Verantwoordelijkheden

  • Je staat aan de lat voor inhoudelijke verkenningen. Hierbij bied je inzicht in de ruimtelijke, juridische, technische en financiële keuzes en consequenties. Dit doe je in afstemming met de taskforce en bijvoorbeeld de netbeheerder. Hiermee bied je kaders voor bestuurlijke en beleidsmatige keuzes.

  • Je creëert en behoudt overzicht van alle projecten en je werkt aan een werkwijze voor prioritering van projecten (wat heeft voorrang als we moeten kiezen).

  • Je biedt inzicht in ruimtelijke, juridische, technische en financiële keuzes en consequenties en bied op die manier kaders voor bestuurlijke en beleidsmatige keuzes wat betreft prioritering

  • Je stuurt de Taskforce netcongestie aan, met daarin een vertegenwoordiging van relevante teams. 

  • Je hebt nauwe afstemming met het lokale 'middenspanningsatelier', waar ruimtelijke keuzes worden gemaakt wat betreft de uitbreiding van het middenspanningsnetwerk

  • Je bent verantwoordelijk voor het behandelen van vragen uit de organisatie over netcongestie en adviseert projectleiders over de impact van netcongestie en mogelijke alternatieve oplossingen.

  • Ondersteunen bij voorbereiding bestuurlijke besluitvorming.

  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij de RES (regionale energiestrategie) Foodvalley werkgroep netcongestie.

Verantwoordelijkheden
Zie opdracht omschrijving.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 8 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Je voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. In de cv neem je privé e-mailadres en mobiel telefoonnummer van de kandidaat op. De kennismakinggesprekken vinden fysiek op het gemeentehuis plaats. De kandidaat die wordt geselecteerd, wordt gevraagd een VOG te overleggen.

  • Afgeronde relevante HBO-/WO-opleiding (op cv aantoonbaar).

  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen overheidsorganisaties, in de rol van projectleider of coördinator (op cv aantoonbaar).

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de energiesector (op cv aantoonbaar).

  • Motivatiebrief en cv: motivatiebrief met daarin: - toelichting op kennis en ervaring (hoe wordt aan de eisen voldaan); - waarom deze persoon op deze opdracht op deze plek.

Wensen

  • Ervaring als projectleider netcongestie (40%)

  • Kennis van en ervaring met netcongestie (op cv aantoonbaar). (40%)

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een rol als projectleider of coördinator binnen een overheidsinstelling (20%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 of per mail via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider netcongestie die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.