Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

IT contractmanager (pionier)

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 90,00 24 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2023

Einddatum:

30 jun 2023

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 nov 2022

Help jij ons om, op basis van het organisatiebrede generieke proces, met het opzetten van het nieuwe IT-contractendossier, het ontwikkelen van een methodiek en het implementeren van de afspraken rondom IT-contractmanagement en de daarbij behorende financiële processen?

Het team Informatievoorziening & Automatisering (I&A) van de gemeente Barneveld is verantwoordelijk voor het managemen en beheren van de contracten op het gebied van IT voor de hele organisatie. Dit zijn contracten voor infrastructuur, software, IT-dienstverlening en licenties.

Het gaat om een nieuwe functie en binnen deze opdracht vragen we het volgende:

  • inrichting van het IT-contractmanagement.
  • Opbouwen van het contractdossier en het op inhoud bewaken van contracten.
  • Bewaken van de nakoming van de afgesproken servicelevels en KPI's.
  • Bewaken van budget, prestatieverklaringen en facturatie.
  • De afstemming van de doelstelling van de contracten van externe leveranciers met contracteigenaren in de interne organisatie.
  • Het samen met de verantwoordelijk eigenaar in de interne organisatie ontwikkelen en onderhouden van leveranciersrelaties.
  • Actief toezicht houden op de correcte inzet en kwaliteit tijdens de uitvoering van contracten door onze leveranciers.
  • Actualiseren van de lopende contracten, onder meer door aanpassingen transparant te verwerken en voortdurend aandacht te hebben voor prestatieverbetering.
  • Beoordelen van en adviseren over de managementrapportages aangeleverd door leveranciers.
  • Vraagbaak zijn voor de diverse stakeholders, waaronder interne collega's, externe marktpartijen, leveranciers en contractpartners over contractgerelateerde zaken.
  • Samen met de productowner en andere contractmanagers structurele aandacht en sturing geven aan de verbetering van het organisatiebrede contract- en leveranciersmanagement.

Als contractmanager heb jij een brede blik op de verschillende belangen, jij hebt snel door wat er speelt in de IT-markt en gaat hier slim mee om. Vanuit de regierol stuur je op prestaties en laat je de 'hoe-vraag' bij je leveranciers. Ook laat je het vaststellen van 'wat in welke mate' aan de eigenaren in de organisatie.

Zie opdracht omschrijving.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.