Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Uren per week:
22 uurPublicatiedatum:
11 jun 2025Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.
Opdracht
Inventarisatie erfgoed;
Aanwijzing van nieuwe gemeentelijke monumenten;
communicatie met eigenaren, waaronder een informatieavond, advies ophalen bij de gemeentelijke adviescommissie, behandeling zienswijzen, opstellen aanwijzingsbesluit conform voorbeeld eerste ronde, erfgoedregistratie;
Overige advisering monumenten en cultuurhistorie;
Bewustwording en draagvlak;
Samenhang brengen tussen erfgoed en duurzaamheid;
Adviseren binnen projecten en initiatieven;
Aanvragen subsidies (provincie);
Coordinatie inzet regio-archeoloog;
Afstemming inzet regio-archeoloog.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. In geval van zzp/ zzp tussenkomst : dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever. In andere gevallen wordt er een laptop + telefoon geleverd door Barneveld;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur erfgoed;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als advsieur erfgoed (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als adviseur monumenten (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (20 punten).
Competenties
Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
Inspirerend;
Strategisch denker;
Organisatorisch sterk;
Verbinder;
Denken in mogelijkheden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025 vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).