Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
24 dec 2025Binnen de gemeentegrenzen bevinden zich verschillende schoolgebouwen. Er is behoefte aan (gepland) onderhoud en aanpassingen. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van eisen en wensen naar realistische plannen. Daarin speel je een cruciale rol in het afstemmen van verwachtingen en het bewaken van de uitvoerbaarheid.
De volgende werkzaamheden maken onderdeel uit van deze rol:
Sparringpartner en eerste aanspreekpunt vanuit de gemeente voor Integraal Huisvestingsplan (IHP);
Regievoering projecten IHP en locatieonderzoeken;
Aanvragen van scholen beoordelen conform verordening en IHP;
Organiseren en regelen van de nieuwbouwlocatie, tijdelijke huisvesting, verhuur, lokaal bewegingsonderwijs, uitbreiding, verplaatsing, terrein, inrichting van het onderwijsleerpakket, inrichting meubilair, medegebruik, verhuur, constructiefouten, herstel schade, sportterrein VO en de acties die hieruit voortvloeien;
Schrijven van college- en raadsvoorstellen bij bekostiging;
Gesprekken voeren met schoolbesturen/relatiemanagement;
Basis op orde brengen en houden.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van onderwijshuisvesting binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met stakeholders / externe partijen;
Uiterlijk beschikbaar per 15 januari 2026 voor minimaal 24 uur per week.
Verantwoordelijkheid: je komt afspraken na en neemt verantwoordelijkheid voor beslissingen.
Projectmatig werken: je kijkt voorbij de dag van vandaag en plant werkzaamheden zorgvuldig.
Omgevingsbewustzijn: je schakelt makkelijk met stakeholders en speelt in op veranderingen.
Hands-on: je ziet wat er nodig is en weet dit om te zetten naar acties.
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 12 januari 2026, tussen 14.00 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Optie tot verlenging: 2x 4 maanden
Hybride: ja, maar vooral op het gemeentehuis
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Deze functie is indicatief ingedeeld in functieschaal 10.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.