Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Manager Projectbeheersing Rijnpark

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 9 dagen
Onbekend 28 Gelderland

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

30 nov 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

13 okt 2025

Omschrijving

Functiebeschrijving Manager Projectbeheersing Rijnpark

Het project Rijnpark, onderdeel van de spoorzone Arnhem Oost, is opgedeeld in twee fasen. In fase 1 (ca. 3.500 woningen) wordt momenteel gewerkt in de definitiefase aan een samenwerkingsovereenkomst met de grondeigenaren en corporaties en aan de publiekrechtelijke procedures. Doelstelling is om deze fase eind 2025 af te ronden, waarna de volgende fase zal starten met het ontwerpproces en doorlopen van de procedure het omgevingsplan.
Binnen de gemeentelijke projectorganisatie werkt de Manager Projectbeheersing nauw samen met de projectmanager en draagt bij aan de sturing en beheersing van dit grootschalige, multidisciplinaire gebiedsontwikkelingsproject.

Doel van de opdracht

Het realiseren van aantoonbare en meetbare resultaten op het gebied van projectbeheersing, zodat de projectorganisatie Rijnpark (fase 1) beschikt over:

  • Actuele en realistische projectplanning
  • Kwartaalrapportages met inzicht in voortgang, risico's en financiën
  • Beheersing van milieukundige onderzoeken en MER-procedure
  • Onderbouwde documentatie voor omgevingsplanprocedures
  • Overzicht en opvolging van technische vragen, moties en amendementen
  • Actuele projectkaarten en registraties ter ondersteuning van besluitvorming

Resultaatverplichtingen

De Manager Projectbeheersing levert, rapporteert aan de projectmanager en is verantwoordelijk voor:

  1. Planning en rapportages
    • Per kwartaal opleveren van een voortgangsrapportage voor fase 1 Rijnpark.
    • Continu actueel houden van de projectplanning.
  2. MER en milieukundige onderzoeken
    • Aansturen en bewaken van de benodigde onderzoeken t.b.v. de MER en het ontwerp omgevingsplan.
    • Uitvoeren van inhoudelijke controles op de MER en aanvullende rapportage en rapporteren over volledigheid, logica en naleving van wettelijke eisen.
    • Helder communiceren van resultaten en conclusies richting besluitvormers.
  3. Omgevingsplanprocedure
    • Aansturen van en toezicht houden op onderzoeken en analyses.
    • Zorgdragen dat documenten voldoen aan wettelijke normen en afspraken.
    • Voorbereiden van beantwoording van zienswijzen, beroepen en andere reacties.
  4. Projectbeheersing en besluitvorming
    • Bijhouden van projectkaarten (o.a. bodemkwaliteit, BAG, stedenbouwkundig plan).
    • Systematisch inventariseren en coördineren van technische vragen, moties en amendementen.
    • Voorbereiden en ondersteunen van projectteam-overleggen, inclusief agenda en actielijsten.
  5. Samenwerking en advies
    • Gevraagd en ongevraagd adviseren binnen het ontwerptraject.
    • Actieve deelname aan de werkgroep Publiek.
    • Coördineren van multidisciplinaire input (ruimtelijke ordening, civiele techniek, milieu, etc.).

Eisen

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van minimaal een afgeronde WO-opleiding in de richting van stedelijke ontwikkeling, bouwkunde, planologie of projectmanagement.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met projectbeheersing binnen grootschalige binnenstedelijke gebiedsontwikkeling.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring opgedaan met werken aan binnenstedelijke gebiedsontwikkeling bij een gemeentelijke overheid met >150.000 inwoners.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar in de afgelopen 3 jaar minimaal 1 afgeronde MER-procedure binnen een rol projectbeheersing.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar in de afgelopen 3 jaar minimaal 3 afgeronde bestemmingsplan- en/of omgevingsplanwijzigingen binnen een rol projectbeheersing.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met projectbeheersing m.b.t. kaartmateriaal binnen gebiedsontwikkelingen van vergelijkbare omvang.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van uitstekende communicatieve vaardigheden en aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met coördinatie binnen multidisciplinaire projectteams.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van actuele wet- en regelgeving m.b.t. de Omgevingswet.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het opstellen van bestuurlijke documenten en beantwoording van raadsvragen.

Competenties

  • Initiatief
  • Resultaatgerichtheid
  • Stressbestendigheid

Organisatie en team

Klant: Gemeente Arnhem
Afdeling: Cluster Grond-, Vastgoed- en Ontwikkelbedrijf
Werklocatie: Gemeente Arnhem Stadskantoor

Gespreksinformatie

Briefselectie: 23-10-2025
Terugkoppeling: 23-10-2025
De gesprekken zullen plaatsvinden op 24-10-2025 vanaf 11:00 uur of 27 oktober in de middag. Graag hier alvast rekening mee houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Kenmerkende expertise

De opdracht vraagt om expertise in:

  • Projectbeheersing binnen gebiedsontwikkeling (planning, rapportages, risicobeheersing).
  • Milieu- en ruimtelijke procedures (MER, omgevingsplan).
  • Bestuurlijke en juridische processen binnen een gemeentelijke context.
  • Coördinatie van multidisciplinaire teams en aansturing van onderzoeken.
  • Inzicht in politieke en bestuurlijke verhoudingen en vertaling daarvan naar projectsturing.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur