Communicatieadviseur

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 6 dagen
95 32 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 26 september 2025 tot 09.00 uur.

Voor de periode van het zwangerschapsverlof van onze collega zoeken we een ervaren en enthousiaste interim communicatieadviseur interne communicatie. Weet jij wat er nodig is om collega’s goed mee te nemen in veranderingen? En ben je er klaar voor om onze interne communicatie naar een volgend niveau te brengen? Dan maken we graag kennis met jou!

Je komt terecht in een dynamische organisatie waar veel gebeurt. Samen met de senior-adviseur interne communicatie ben je verantwoordelijk voor het versterken en verder ontwikkelen van de interne communicatie binnen gemeente Arnhem. Je vertaalt communicatiestrategieën door in concrete plannen en gaat aan de slag met de uitvoering. Samen hebben jullie de eindverantwoordelijkheid voor de uitvoering van de corporate communicatieactiviteiten en zorgt dat deze aansluiten bij de organisatiedoelstelling en visie.

Je bent sparringpartner voor veel verschillende afdelingen en adviseert over de juiste inzet van communicatie. Verder denk je mee over de doorontwikkeling van de interne communicatieafdeling, waarbij je samen met de senior-adviseur de communicatiestructuur en -processen optimaliseert.

Je werkzaamheden zijn onder andere:

  • Adviseren van leidinggevenden en interne opdrachtgevers over corporate/ interne communicatievraagstukken;

  • Meedraaien met communicatieadvies en uitvoering bij de Tweede Kamerverkiezing 2025;

  • Communicatieadvies en uitvoering bij de Gemeenteraadsverkiezing 2026;

  • Schrijven en uitvoeren van communicatieplannen;

  • Schrijven en redigeren van teksten voor intranet en andere interne kanalen;

  • Ondersteunen en adviseren bij interne verandertrajecten en campagnes;

  • Bijdragen aan het verbeteren van interne communicatieprocessen.

Kandidaat omschrijving

Je bent een zelfstandige, hands-on communicatieadviseur die makkelijk contact legt en stevig in je schoenen staat. Je weet hoe je collega’s betrokken en geïnformeerd houdt, ook in een complexe omgeving.

Verder:

  • Heb je aantoonbare ervaring met interne communicatie (bij voorkeur in een overheidsorganisatie);

  • Kun je snel schakelen en prioriteiten stellen;

  • Weet je je boodschap af te stemmen op je doelgroep;

  • Werk je graag samen met collega’s uit verschillende teams.

Wat wij bieden:

  • Een leuke en afwisselende opdracht in een collegiaal team;

  • Een organisatie waar ruimte is voor jouw inbreng;

  • Een opdracht van 5 maanden;

  • Startdatum: 1 oktober.

Eisen

BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • EIS 1
    Geen ZZP'er;

  • EIS 2
    De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal hbo-niveau;

  • EIS 3
    De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als opgedaan als Communicatieadviseur Interne Communicatie;

  • EIS 4
    De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in een (semi)-overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    30p

Competenties

Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk

De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn:

  • Resultaatgericht (15 punten)
    Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

  • Creativiteit (15 punten)
    Bekijkt vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken. Komt tot originele, oorspronkelijke en vernieuwende ideeën of oplossingen voor problemen diemet de functie verband houden.

  • Probleemanalyse (15 punten)
    Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier.

Organisatie en team

Arnhem is met meer dan 167.000 inwoners de 13e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1200 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.

Je gaat werken bij team communicatie dat onderdeel is van de afdeling Bestuursondersteuning en Communicatie. Het team bestaat uit 35 communicatieprofessionals variërend van communicatieadviseurs, online communicatieadviseurs, woordvoerders en contentspecialisten. Wat het team kenmerkt is de ambitie om vooruit te willen. Samen ontdekken, ontwikkelen en vernieuwen is voelbaar op de afdeling. Collega’s zoeken elkaar graag op om kennis uit te wisselen.

Gespreksinformatie

Heb je vragen? Neem dan contact op met Marieke Haafkes via 0614578183.

LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 26 september 2025 tot 09.00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
6 maanden

CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

ZZP
De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur