Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 aug 2025Uren per week:
16-24Publicatiedatum:
22 mrt 2025Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Zuidas
Bouwen aan een unieke Amsterdamse stadswijk, waar duizenden mensen wonen, werken en recreëren. Dat is ons werk. We doen dat in opdracht van de gemeenteraad van Amsterdam. Zuidas is een internationale toplocatie, op een strategische plek tussen de binnenstad en Schiphol. Het gebied ontwikkelt zich tot een complete stadswijk. Een toplocatie waarin werken, wonen en voorzieningen worden gecombineerd, en met een sterk internationaal karakter. Zuidas kenmerkt zich door een goede bereikbaarheid vanwege de nabijheid van station Amsterdam Zuid, verschillende metrostations, de snelweg A10 Zuid en de nabijheid van Schiphol.
Zuidasdok
Tegelijkertijd met de gebiedsontwikkeling Zuidas wordt een van de belangrijkste infrastructurele projecten van Nederland gerealiseerd: Zuidasdok. Om de bereikbaarheid van Amsterdam en de noordelijke Randstad te bewaken en de leefbaarheid in Zuidas te vergroten, realiseren we met Zuidasdok het volgende:
Vernieuwen en uitbreiden station Amsterdam Zuid
Verbreden en deels ondergronds brengen snelweg A10 Zuid
Herinrichten van de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel
Herinrichten openbare ruimte stationsgebied
De opdrachtgevers van Zuidasdok zijn het Rijk, de provincie Noord-Holland, Vervoerregio Amsterdam en gemeente Amsterdam. De uitvoerende organisaties voor Zuidasdok zijn Rijkswaterstaat, ProRail en de gemeente Amsterdam, samen vormen zij de programmaorganisatie Zuidasdok.
Opdrachtomschrijving
We zoeken een tijdelijke vervanging voor een vergunningenmanager voor het programma Zuidasdok en OVT. De vergunningenmanager is verantwoordelijk voor het verkrijgen en behouden van het totale overzicht op de vergunningendossiers van zowel de projecten als het programma; d.w.z. overzicht op de te verkrijgen vergunningen en bijbehorende procedures, de betrokken actoren en onderlinge samenhang
Werkzaamheden
Het verkrijgen en behouden van het totale overzicht op de vergunningdossiers van projecten en programma.
Inzichtelijk maken en houden van de samenhang tussen de verschillende vergunningen en de relatie tot het uit te voeren werk, in het bijzonder tot de omgevingsgevoelige werkzaamheden (bijv. geluidshinder veroorzakende werkzaamheden of werkzaamheden die effect hebben op de verkeersdoorstroming op de netwerken).
Aanspreekpunt zijn voor de projecten als het gaat om vergunning gerelateerde vragen en vanuit de overkoepelende verantwoordelijkheid in het programmateam kunnen aansturen, coördineren en faciliteren richting de projecten. Advisering aan IPM-rolhouders - de omgevingsmanager in het bijzonder.
Aangaan en onderhouden van relaties met alle in het vergunningentraject betrokken actoren, zowel binnen de Zuidasdok organisatie, als met de opdrachtnemer, de verschillende beheerders, de bevoegde gezagen en het (mede) inrichten van de informele processen t.b.v. het verkrijgen van de verschillende vergunningen.
Gesprekspartner voor de opdrachtnemer t.a.v. vergunningen en het ondersteunen en faciliteren van de opdrachtnemer bij zijn verantwoordelijkheden t.a.v. het verkrijgen van vergunningen.
Managen van het verkrijgen van de vergunningen die door de (opdrachtgevers van de) projectorganisatie zelf worden aangevraagd.
Het tijdig escaleren bij vertragingen in processen en procedures.
Op de hoogte zijn van aanstaande veranderingen in relevante wet- en regelgeving en het kunnen inschatten van de consequenties daarvan.
I.s.m. de planner Zuidasdok opstellen/bijhouden van de vergunningenplanning aan de hand van de wettelijke (juridische) processtappen/-fases op grond van de Tracéwet en het bestemmingsplan en bijdrage leveren in de p&c-cyclus waaronder het inzichtelijk maken van de risico's i.h.k.v. vergunningen.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Alle eisen dienen geel gemarkeerd te zijn in het CV.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
(Werkgever van) kandidaat verklaart dat er vanuit de onderneming geen sprake is van belangenverstrengeling met Zuidasdok.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een relevante functie, waarbij het aanvragen van vergunningen (of het coördineren daarvan) dan wel het verlenen van vergunningen (of het coördineren daarvan) een belangrijk onderdeel was.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met juridische procedures i.h.k.v. de aanleg van nieuwe of aanpassingen aan bestaande hoofdwegen (voorheen de tracéwet).
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare brede en actuele kennis van en/of ervaring met milieu- en omgevingswetgeving.
Het maximale uurtarief is € 140,-
Gunningscriteria
Alle eisen dienen geel gemarkeerd te zijn in het CV.
De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring met vergunningencoördinatie voor grote en complexe infrastructurele projecten (minimale omvang € 300 miljoen).
De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met de betrokken bevoegd gezagen zoals de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied.
De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met aansturen, overzicht houden, begeleiden van vergunningprocedures en begeleiden van conditioneringsprocessen in een multidisciplinair team.
De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ruime ervaring (5 jaar) met procedures in het kader van de omgevingsvergunning evenals ervaring met natuurwetgeving en procedures i.h.k.v. gemeentelijke WIOR-verordening.
De aangeboden kandidaat beschrijft in een korte motivatie (max 1 A4) waarom de kandidaat deze functie graag vervuld, voldoet aan de eisen en wensen en daarom bij uitstek geschikt is voor deze functie.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check.
Let op!: De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.